Pentru a ignora robotul apăsați tasta 1. Asta vor auzi spaniolii care accesează serviciile de relații cu clienții. Conform unei noi legi, firmele și instituțiile publice vor trebui să ofere alternative la robotul telefonic.
Automatizarea serviciului de relații cu clienții a făcut ca vorbitul cu un robot căruia îi explici o problemă complexă să devină extrem de frustrant pentru mulți.
Guvernul Spaniei a aprobat o lege potrivit căreia consumatorii nu vor aștepta mai mult de trei minute la telefon pentru a vorbi cu o persoană, nu cu un robot. Măsura vizează companiile cu peste 250 de angajați sau cu venituri de 50 de milioane de euro.
În cazul furnizorilor de servicii precum gaz, electricitate sau apă, răspunsul trebuie să fie în maximum 2 ore de la solicitare. Timpul de soluționare a plângerilor va fi redus de la 30 la 15 zile. Cei care vor depăși intervalul de timp riscă amenzi de până la 100.000 de euro.
În plus, companiile nu vor mai avea voie să taxeze apelurile clienților. Legea va intra în vigoare după ceva fi aprobată de parlament.
Sursa foto: Shutterstock