CFR Călători are un parc de vagoane și locomotive învechit, din care mai puțin de jumatate este în circulație, spune ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Potrivit acestuia, bugetul pentru reparații a fost majorat cu aproape 50% anul acesta față de 2021, dar tot este insuficient.
În plus, în ultimii 20 de ani nu s-a mai achiziționat nicio garnitură de tren, spune Sorin Grindeanu:
„Au locomotive în jur de 1.100, vagoane peste 2.100, în uz CFR Călători are cam 40%. Faptul că n-au existat sume care să acopere nevoile din zona CFR ne-au dus într-o situație nefericită și asta este consecința a zecilor de ani de subfinanțare.”
Odată cu PNRR, situația s-ar putea schimba. S-au făcut modificările legislative pentru ca CFR Călători să poată obține bani europeni pentru reparațiile locomotivelor și sunt pe cale să fie încheiate contracte pentru cumpărarea de garnituri noi, spune ministrul Sorin Grindeanu:
„S-a încheiat achiziția a 37 de trenuri moderne, primele garnituri vor începe să vină începând cu anul acesta. Desemenea, se află în perioada de evaluare tehnică încă 82 de trenuri de scurt sau de lung parcurs. Desemenea, în această săptămână se depun ofertele pentru achiziția a 16 locomotive electrice noi, iar în 2022 s-a dispus modernizarea a 55 de locomotive electrice și conversia a alte 20 de locomotive diesel în locomotive electrice.”
Foto: Shutterstock