Modalitatea de titularizare a profesorilor trebuie schimbată, iar o soluție este titularizarea pe perioadă determinată, spune ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, invitat la Deșteptarea României.
Acesta a dat exemplul anumitor etape de promovare în învățământ pentru care se iau în considerare doar activitatea din ultimii cinci ani, măsură contestată chiar de cadrele didactice.
”Eu am o carieră didactică de 30 de ani. Poate să vină cel mai genial și cel mai bine intenționat tânăr cu activitate de cinci ani, dacă îl pun în competiție cu activitatea mea, de 30 de ani, în care sunt cumulative toate lucrurile, nu are nici cea mai mică șansă. Și asta nu este corect. Și această condiție simplă, a se lua în calcul activitatea pe o perioadă limitată de timp, este cumva contestată în interiorul sistemului, dar mie mi se pare că este un minim. Trebuie mai mult decât atât. Și atunci, într-adevăr, titularizarea pe durată nedeterminată poate fi o soluție”, este de părere Sorin Cîmpeanu.
Ministrul a dat și exemplul altor țări, care au găsit soluții pentru titularizarea profesorilor pe termen determinat. În Canada, cadrele didactice adaugă permanent competențe noi, în funcție de cerințele pieței.
”Vă ghidați după prognozele economice pe termen mediu și lung, știți că într-un anumit domeniu va fi nevoie de anumite meserii, vreți să formați tinerii pentru acele joburi care vor fi căutate și cum faceți să aveți și profesori? Și am spus foarte simplu: își adaugă competențele. Cum își adaugă? Simplu: nu-i obligă nimeni să rămână în sistem”.
Sorin Câmpeanu, ministrul Educației, a fost invitatul emisiunii Deșteptarea României, în care a discutat în direct cu ascultătorii, despre problemele sistemului de învățământ dar și soluțiile pentru viitorul educației.