Scumpirea carburanților în luna ianuarie și costul asigurărilor auto afectează foarte mult activitatea a peste 50% din companiile din România. Este rezultatul unui sondaj realizat în rândul patronilor. Când vine vorba de scumpirea benzinei și motorinei, peste 33% dintre patronii de companii mici spun că vor transfera costurile în prețurile produselor sau serviciilor.
Aproape 60% dintre antreprenori sunt afectați de scumpirea polițelor auto
Fiind întrebați dacă majorarea costului RCA are impact în cadrul activității –33,9% au răspuns că are un impact foarte mare, 25,9% au menționat un impact mare – ceea ce înseamnă că 59,8% dintre antreprenori sunt afectați de scumpirea polițelor auto.
Patronatele din transporturi, despre plafonarea pentru vehiculele mari de marfă
Patronatele din transporturi au amintit la conferința Consiliului IMM-urilor că s-a introdus, deocamdată, o plafonare doar pentru vehicule mari de marfă.
„La autovehicule comerciale de peste 16 tone. Deci, s-a plafonat undeva în jur la 9000 de lei – acest preț obținându-se doar prin cerere”, spun patronatele.
Cele 3 soluții menționate de antreprenori
1. Control mai mare din partea ASF pe formarea prețului pentru RCA
Președintele Consiliului Național al Întreprindeirilor Mici și Mijlocii, Florin Jianu, spune că prima – indicată de 49,2%, aproape jumătate dintre respondenți – ar fi soluția unui control mai mare din partea ASF privind modalitatea de formare a prețului pentru RCA.
2. Plafonarea prețului RCA
Alte două soluții sugerate: 23,1% consideră plafonarea prețului RCA.
3. Înființarea unor societăți de asigurare de către stat
Și o a treia soluție 20,7% înființarea unei societăți de asigurare de către stat.
Cum afectează scumpirea carburanților activitatea patronatelor?
Patronatele au fost întrebate și „Cum le este afectată activitatea de scumpirea carburanților ca urmare a măririi nivelului accizelor cu rata inflației?”.
Primele 3 efecte menționate au fost:
- 33,6% – costurile suplimentare vor ajunge în costul final pentru fabricarea produselor/prestarea serviciilor;
- 22% spun că vor avea profitul diminuat;
- 8,6% – spun că se va înregistra o scădere a volumului vânzărilor.
Totuși, 7,1% spun că firmeloe lor vor suporta creșterea costurilor pentru a-și menține volumul vânzărilor.
Sursa colaj foto: Shutterstock