Confidenţialitate

SONDAJ: O treime dintre cei care folosesc aplicațiile pentru dating o fac pentru a scăpa de plictiseală

22% dintre utilizatorii de Internet au folosit aplicații/ website-uri de online dating în timpul perioadei stării de urgență (martie-mai 2020), potrivit unui sondaj Wisemetry Research.

19% dintre respondenți spun că au folosit aplicații/ website-uri de online dating atât înainte de perioada stării de urgență, precum și în timpul acesteia.

3% spun că au utilizat astfel de aplicații pentru prima dată în perioada de lockdown, iar 7% dintre respondenți nu au mai folosit servicii de online dating în perioada stării de urgență, deși o făceau înainte. Totuși,71% spun că nu au folosit niciodată astfel de servicii.

Interesant este că procentul celor care au folosit pentru prima dată aplicații de online dating în perioada stării de urgență este mai mare în rândul celor care erau deja într-o relație, dar nu locuiau împreună cu partenerul/a. Dintre aceștia, 5% și-au luat inima în dinți și au început să folosească servicii de online de matrimoniale în timpul perioadei de lockdown când, cel mai probabil, frecvența întâlnirilor cu partenerul/a era mai redusă.

O treime dintre cei care folosesc aplicațiile/ website-urile de matrimoniale o fac pentru a scăpa de plictiseală.

Motivele invocate de respondenți pentru utilizarea aplicațiilor sau website-urilor de dating sunt:

• Pentru a umple timpul/ din plictiseală – motiv selectat de 33% dintre respondenții care folosesc aplicațiile sau website-urile de matrimoniale
• Pentru a-și face prieteni care le împărtășesc interesele – 23% dintre respondenți au invocat acest motiv, iar procentul este mai mare în rândul celor de peste 45 de ani
• Pentru a avea un partener de discuție – 14%
• Pentru a-și găsi un partener/ parteneră – 13%
• Pentru a alina singurătate și anxietatea – împreună au fost selectate de 10% dintre respondenți
• Pentru a flirta – doar 6% dintre cei care utilizează servicii de online dating.

Dating-ul online este abordat ușor diferit de femei și bărbați. Așteptarea femeilor este de a începe o relație de prietenie, iar după această etapă de cunoaștere și flirt soft iau în considerare o posibilă relație.

Pe de altă parte, pentru bărbați stadiul de explorare pare a fi mai puțin important, ei spunând mai degrabă că folosesc aplicațiile de matrimoniale cu intenția explicită de a-și găsi o parteneră/ partener – 15% dintre bărbați au invocat acest motiv, comparativ cu 10% dintre femei. În plus, bărbații sunt mai atrași de ideea flirtului online – 9% dintre bărbați folosesc serviciile online de matrimoniale pentru a flirta, comparativ cu doar 3% dintre femei.

3 din 10 persoane care erau într-o relație în timpul perioadei stării de urgență (martie-mai 2020) spun că în această perioadă relația cu partenerul/a s-a îmbunătățit
Se pare că perioada de lockdown a avut totuși un efect mai degreabă pozitiv asupra relațiilor de cuplu.
• Dintre respondenții care erau deja într-o relație în perioada martie-mai 2020, 16% spun că relația s-a îmbunătățit într-o oarecare măsură în aceste luni, iar 14% consideră că relația s-a îmbunătățit semnificativ
• Peste jumătate dintre respondenți, 61%, spun că nu s-a schimbat nimic în relație
• Doar 6% sunt de părere că în perioada stării de urgență relația cu partenerul/ a s-a răcit într-o oarecare măsură, iar 2% consideră că relația s-a răcit semnificativ.
Un aspect de menționat este că totuși, procentul celor care spun că relația cu partenerul/a s-a răcit în perioada de lockdown este mai mare în rândul cuplurilor care nu locuiesc împreuna – 15% dintre respondenții care se regăseau în această situație consideră că în timpul restricțiilor de mobilitate relația de cuplu s-a răcit, comparativ cu doar 6% dintre cei care locuiau cu partenerul/a.
Măsurile de distanțare socială par să fi ajutat mai degrabă cuplurile mai tinere – jumătate dintre respondenții care în perioada martie-mai 2020 erau de mai puțin de doi ani într-o relație spun că în timpul lunilor de lockdown relația cu partenerul/a s-a îmbunătățit.

Studiul desfășurat în perioada 30 octombrie – 4 noiembrie 2020 de agenția de cercetare de piață Wisemetry Research a avut ca scop informarea publicului cu privire la provocările apărute în contextul restricțiilor de mobilitate impuse ca măsură de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2.

Studiul a fost realizat online pe un eșantion de 1000 respondenți. Dintre aceștia, 797 se aflau într-o relație în timpul perioadei stării de urgență. Eșantionul este reprezentativ pentru populația utilizatoare de internet din punct de vedere al distribuției pe sexe, grupe de vârstă și regiuni geografice, iar eroarea maximă de eșantionare este de ±3.1%.