Rezultatele unui sondaj reprezentativ la nivel național arată că pandemia a accentuat grija românilor pentru sănătate și reprezintă, în continuare, o prioritate, chiar și în contextul actual. Sondajul[1] realizat de MedLife a căutat să înțeleagă ce înseamnă ”Grija” pentru români și cum se traduce acest termen în ceea ce privește așteptările noastre în privința serviciilor de sănătate.
Ce înseamnă Grija pentru români?
Datele obținute în urma sondajului arată că pentru 7 din 10 respondenți grija se identifică, în primul rând, cu o emoție, cu iubirea față de cei apropiați. De altfel, 8 din 10 români declară că au devenit mai atenți și grijulii față de cei din jur, mai ales în ultimii doi ani de pandemie. Pentru mai mult de jumătate dintre cei chestionați sănătatea reprezintă principalul motiv de grijă în această perioadă, chiar dacă acum pandemia se află pe o pantă descendentă, iar situația geopolitică și implicit, cea economică, sunt amenințate de războiului de la graniță.
68% dintre respondenți consideră foarte important să aibă grijă de sănătatea proprie, în timp ce ponderea celor care pun grija pentru sănătatea familiei și a apropiaților pe primul loc este mai mare, 79% evaluând ca fiind foarte important acest aspect.
Preocuparea românilor pentru sănătate este confirmată și de cei 80% dintre participanții la sondaj, care au mers la medic în ultimul an. La polul opus se regăsesc cei care au efectuat vizite la medic înainte de pandemie, în proporție de 14%.
„Presiunea constantă pe care am resimțit-o în ultimii ani ne-a făcut să fim mai atenți, în primul rând la nivel personal, în evaluarea standardelor unui sistem medical desemnat să ne îngrijească în cele mai vulnerabile momente. În spitalele MedLife, grija este o valoare esențială, pe care o evocăm acum în mod deosebit, pe fondul unei îngrijorări generalizate a populației – pacienții noștri știu că suntem alături de ei pas cu pas”, a declarat Mihai Marcu, CEO și Președinte MedLife Group.
Grija în sistemul medical. De ce aleg românii spitalele private?
Potrivit sondajului, 1 din 3 români aleg, în general, serviciile unui furnizor privat de sănătate, în scop de prevenție sau de tratament. În ultimul an, 45% dintre respondenți au apelat la serviciile unui spital privat din România, printre motivele acestei alegeri regăsindu-se calitatea serviciilor, profesionalismul echipelor medicale, dar și grija și empatia manifestate pentru pacienți. De altfel, 95% dintre participanții la acest sondaj consideră importantă grija cu care sunt tratați atunci când merg la medic.
”Promisiunea spitalelor MedLife este de siguranță, de încredere, de liniște și speranță către însănătoșire. Dincolo de nivelul înalt de profesionalism al medicilor, de echipamentele și aparatura de ultimă generație, de performanțele medicale, care, desigur, sunt foarte importante, ne definește grija pentru oameni. Îngrijirea pe care o oferă medicii și personalul de suport, timpul, energia și atenția oferite fiecărui pacient au contribuit de-a lungul timpului la formarea și consolidarea unei comunități centrată pe valori umane”, afirmă Dr. Larisa Chiriac, Director Medical al Grupului MedLife.
Pentru cei mai mulți dintre participanții la studiu, grija primită într-un spital se traduce prin respect și atenție față de nevoile pacientului (72%), tratament personalizat (66%), explicarea procedurilor pas cu pas (64%) și promptitudine (43%).
”Din perspectiva medicului, grija este, în esență, suma demersurilor profesionale (atitudine terapeutică centrată pe pacient, nu pe boală) și umane (empatie față de suferință, de boală, condiție socială etc.). Și respectarea principiului de bază al profesiei “primum non nocere” (întâi de toate, nu face rău)”, completează Dr. Ovidiu Lazăr, medic primar ATI.
Dintre cei care au avut experiențe în spitalele private din România, mai mult de jumătate consideră că acestea se ridică la standardele spitalelor internaționale, iar peste 80% ar recomanda unitățile private din România pentru îngrijirea și tratarea celor dragi.
”Este uimitor cum grija se manifestă în orice direcție și, îndreptată către cine trebuie, ea are aproape întotdeauna ecou. Grija fiecăruia dintre noi pentru cel de alături ne face Oameni, ne ține aproape și de cele mai multe ori… vindecă”, mărturisește Anca Petcu, director de îngrijiri medicale la MedLife.
Sistemul Medical MedLife a înțeles că doar expertiza cadrelor medicale și permanenta acordare la nivelul de cunoștințe și tehnologie cu cele mai înalte standarde din străinătate nu sunt suficiente. În spitalele MedLife, grija pentru pacient, respectul cu care acesta este tratat, empatia pentru suferința lui, încrederea și speranța în succesul fiecărei interacțiuni medicale sunt valorile care completează o performanță medicală în care se investește constant.
***
Acest articol face parte din demersul RoMâine, inițiat și susținut MedLife, furnizorul național de sănătate al României.
RoMâine este un efort comun de însănătoșire națională, care se construiește cu grijă, respect, încredere, speranță și empatie. Valori care se regăsesc și în spitalele MedLife. Aici se aude grija, speranța prinde glas și se naște un mâine mai bun ca azi.
MedLife deține cea mai complexă rețea de spitale private din România, cu 14 unități spitalicești în Bucureși și în țară și mii de medici, asistente și infirmiere care împreună fac România bine zi de zi.
Intră pe www.medlife.ro/romaine/ și află mai multe detalii.
[1]Metodologie realizare studiu: 1003 interviuri CAWI (Computer Assisted Web Interviews) cu femei și bărbați, cu vârsta intre 22 si 60 ani, din mediul urban, utilizatori de internet
Perioada de colectare a datelor: 14.03-21.03.2022