Atenția la nevoile clienților continuă să fie cea mai importantă trăsătură pe care românii o doresc atunci când vine vorba despre distribuitorul lor de asigurări, conform Barometrului UNSAR-IRES.
În România există în acest moment peste 45.000 de distribuitori de asigurări, fie că este vorba despre angajații proprii ai companiilor de asigurări, agenți, companii de brokeraj, asistenți în brokeraj, agenți afiliați sau auxiliari.
Majoritatea respondenților consideră că distribuitorul lor în asigurări preferat ar trebui să aibă următoarele trăsături esențiale: să fie mai de grabă atent la nevoile clientului (67%) decât la prezentarea produsului (15%); să fie mai de grabă prietenos (51%) decât formal (20%) și să fie mai de grabă serios (42%) decât zâmbitor (21%). Prin urmare, este preferată o atitudine prietenoasă, dublată însă de seriozitate și înțelegere a nevoilor clientului – care rămân calități esențiale, tendință prezentă și în ediția anterioară a Barometrului.
Față de ediția din 2019 a Barometrului, 82% dintre români susțin că nu contează dacă distribuitorul este bărbat sau femeie, cu 19% mai mulți decât anul precedent. Nici vârsta nu mai este la fel de importantă, 71% declarând că nu contează dacă distribuitorii sunt mai în vârstă sau tineri (față de 41% în 2019).
Totuși, este important ca distribuitorii să fie buni ascultători, calitate aleasă de 47% dintre participanții la Barometrul IRES-UNSAR privind Percepția riscului și cultura asigurărilor în România.
“Percepția românilor privind piața de asigurări este o preocupare pe termen lung a industriei noastre. Distribuitorii în asigurări sunt principalul punct de contact al industriei cu clienții, iar calitățile lor contribuie foarte mult la modul în care putem sprijini oamenii și companiile, preluând riscurile la care clienții se expun”, a declarat Adrian Marin, Președintele UNSAR.
Barometrul IRES-UNSAR privind Percepția riscului și cultura asigurărilor în România a fost realizat pe un eșantion format din 2.555 respondenți, cu vârsta de peste 18 ani, în mai 2020, utilizând CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing).
Industria de asigurări a plătit în fiecare zi calendaristică a anului trecut despăgubiri de peste 3,46 milioane de euro, cu peste 167 milioane de euro mai mult decât în 2018, potrivit datelor ASF – Autoritatea de Supraveghere Financiară.