Aproape 80% dintre părinții care au participat la un sondaj realizat de IRES, Societatea Academică din România și Fundația Friedrich Ebert România, spun că fiicele și fiii lor au nevoie de meditații în particular.
Elevii au nevoie de lecții în privat mai ales la matematică și română, mai arată studiul realizat în perioada 1-10 februarie anul curent.
Anul trecut, familiile care au organizat meditații pentru copii au plătit unor profesori în medie, 334 de lei pe lună, bani nefiscalizați în majoritatea cazurilor.
13% dintre cei chestionați au plătit însă pentru meditații 700 de lei lunar sau chiar mai mult.
Dan Jurcan, director de cercetare la Institutul Român de Evaluare și Strategie:
”Sunt necesare meditații pentru că nivelul de performanță impune ore suplimentare. De foarte multe ori ne întrebăm de ce apare această discrepanță. Putem să ne gândim dacă nu este o discrepanță între sistemul de evaluare și ceea ce se întâmplă în mod real la clasă. Pentru că, în ultimă instanță veți vedea că această discrepanță apare peste tot. Nivelul performaței educaționale la clasă este sub această grilă”.
Sondajul IRES, la care au participat 1745 părinți ai unor copii de gimnaziu, liceu sau proaspăt absolvenți, arată însă că doar o treime elevi au putut face meditații pentru că părinții majorității nu-și permit lecții în particular.
Din nou, Dan Jurcan, director de cercetare în cadrul IRES:
”80% ne spun că sunt necesare meditații, în realitate abia o treime dintre părinți își permit să își trimită copiii la meditații. Iar acest lucru ne arată cum accesul la educație este văduvit de ceea ce înseamnă condiția socială a părinților și suntem într-un cerc vicios pentru că acei copii care nu au un acces la educație ulterior vor fi limitați la accesul pe piața muncii și succesul lor social”.
Sondajul IRES are o eroare de plus/minus 2,39 %.
În acest context, Sociatatea Academică din România face apel la guvernanți să creeze un vaucher educațional, finanțat din fonduri europene, acordat tuturor elevilor care provin din familii sărace.
În plus, crede SAR, programul de educație remedială ,,Școală după școală” ar trebui extins și la licee.
Statistici recente ale INS arată că aproape o treime dintre copiii români de vârstă școlară nu mai vin la ore.