Toate cele 13 trenuri de metrou CAF ar trebui retrase din circulaţie, întrucât au probleme la computerul de bord care le poate face imposibil de controlat şi care au dus la deraierea unui tren în ianuarie, din fericire fără călători, a declarat, miercuri, preşedintele Sindicatului USLM, Ion Rădoi.
Acestea sunt cele mai noi trenuri achiziţionate de Metrorex, care circulă cu preponderenţă pe Magistrala 2 Pipera-Berceni.
Liderii USLM le-au arătat jurnaliştilor cum arată trenul de metrou CAF, care, pe 26 ianuarie 2019, a deraiat, a zburat practic şi s-a izbit cu 50 de kilometri pe oră de zidul de la depoul IMGB, din fericire fără călători, din cauza unei defecţiuni la computerul de bord. Trenul este şi acum suspendat şi contorsionat pe un perete lateral al depoului, exact aşa cum a rămas de atunci, şi oferă o imagine înfricoşătoare.
La acel moment, mecanicul, când a văzut că nu mai poate controla trenul, a alergat în al treilea vagon, pentru a-şi salva viaţa, alegându-se însă cu o fractură de bazin.
Una dintre cauzele incidentului de la metrou din ianuarie, când două vagoane au sărit de pe șine în depoul Berceni este un software care a menținut alimentarea vagoanelor, toate trenurile comportându-se la fel în timpul testelor efectuate după accident, au declarat angajați ai Metrorex, miercuri.
Angajații au precizat, în cadrul unei acțiuni a sindicatului din companie desfășurată la depou, că este vorba de un software „din China, venit via Turcia”, care face ca trenurile să se alimenteze singure.
La sfârșitul lunii ianuarie o garnitură de metrou care gara la capăt de linie a rupt parapetul de protecție, iar două vagoane au sărit de pe șine și au rămas supendate la aproximativ doi metri înălțime față de nivelul terasamentului.