Sfaturi de la Protecția Consumatorului în perioada reducerilor de Black Friday: urmăriți dacă produsul ales chiar are un preț redus în comparație cu cel din ultimele 30 de zile. Autoritățile îi îndeamnă pe români să fie atenți și la plățile online.
Suntem în plin sezon al reducerilor din cadrul promoției de Black Friday – chiar dacă ar trebui să fie o singură zi cu reduceri, multe magazine au prelungit chiar și două săptămâni evenimentul Black Friday – altele încă se pregătesc.
Oficialii Autorității Naționale de Protecția Consumatorului susțin că prețul produselor aflate la reducere trebuie să fie mai mic decât cel practicat în ultima lună. Recomandă și verificarea prețului în cadrul mai multor magazine.
În acest an – în timpul campaniilor de Black Friday vor fi reduceri în principal de 40% – 50% la sută, spune directorul executiv al Asociației Magazinelor Online, Cristian Pelivan: „Sunt și reduceri la extremele celelalte, de exemplu, spre 70%-90% unele. Sau și mai puține, de 10%-20%”.
Protecția Consumatorilor atrage atenția și la plățile online: adresa site-ului trebuie să conțină abrevierea „https” (HyperText Transfer Protocol/Secure) şi o pictogramă de lacăt. Asta înseamnă că site-ul este unul sigur.
În cazul plăţilor făcute cu cardul, nu trebuie transmis niciodată codul PIN al cardului din 4 cifre şi parole bancare. ANPC subliniază că produsele cumpărate din magazinele online pot fi returnate în termen de 14 zile – fără a oferi vreun motiv şi fără costuri suplimentare.
Sursa foto: Shutterstock