Azi se deschide stația de metrou Tudor Arghezi, de pe Șoseaua Berceni din Capitală. Sistemul de automatizare se află încă în lucru, astfel că trenurile de metrou vor circula, pentru început, într-un sistem de tip pendulă, la intervale de 8 minute.
Tot azi se deschide și parcarea de tip park&ride aferentă stației de metrou, după cum a anunțat primarul Sectorului 4, Daniel Băluţă. Parcarea și stația de metrou sunt legate printr-un tunel.
Construită pe o suprafaţă de 15.000 de metri pătraţi, staţia de metrou Tudor Arghezi a costat 50 de milioane de euro, fonduri europene nerambursabile.
Noua stație e construită pe structură metalică. Are peronul la parter, iar zonele administrative sunt repartizate la nivelul celor două etaje. Stația Tudor Arghezi este prevăzută cu cinci zone de acces pietonal. Există 7 scări rulante si 7 lifturi. Pe toată lungimea peronului, a fost montat un covor tactil de direcționare pentru persoanele cu deficiențe de vedere.
Parcarea are panouri fotovoltaice, care asigură energia electrică necesară iluminatului propriu.
Lucrările, care au durat doi ani, erau gata încă din primăvară, iar termenul inițial de punere în circulație era finalizat de două luni, însă a fost devansat.
Traseul are o lungime totală de 1,6 kilometri între stația Berceni, actualul capăt al Magistralei 2, și Șoseaua de Centură.
Foto: Europa FM / Raul Bambu