Confidenţialitate

Schimbări în transportul bucureștean, aprobate de consilierii Capitalei

Consilierii generali ai Capitalei au aprobat astăzi un proiect care ar urma să schimbe radical zona București-Ilfov, cel puțin în ceea ce privește transportul.

Planul de Mobilitate Urbană Durabilă prevede achiziția a noi mijloace de transport în comun, extinderea rețelei de tramvai cu 41 de kilometri, modernizarea stațiilor de autobuz, construirea unor parcări la intrările în București, amenajarea a 250 de kilometri de piste pentru bicicliști și extinderea sistemului de închirieri biciclete.

Toate acestea ar urma să fie realizate până în 2030 – a spus primarul general al Capitalei, Gabriela Firea.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

 Consilierul PNL, Lucian Iliescu a lăudat măsurile incluse în acest proiect, dar s-a arătat neîncrezător că vor fi puse în puse în practică.

“Contează votul de azi, dar mai mult contează dacă acest program se va pune în practică, pentru că de foarte mulţi ani de zile zona metropolitană, nu doar din punct de vedere al transportului, ci şi din punct de vedere al urbanismului, nu este cum ar trebui să fie o Capitală europeană. S-a dezvoltat haotic, PUC-urile diferitelor zone nu sunt în concordanţă cu realităţile zonei, iar primăria generală ar trebui să vină să completeze acest PMUD. Singura dilemă pe care eu o am este cum am putea integra metroul sau acea magistrală 5 din Bucureşti către Otopeni, atâta timp cât metroul nu este în subordinea primărie şi atâta timp cât primeşte o subvenţie de la Guvernul României, ce ar însemna transferul către primăria generală, ce ar însemna investiţiile, dacă noi avem bani alocaţi în buget… Adică să nu stricăm mai mult decât putem face bine”, a spus Lucian Iliescu.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Unul dintre proiecte vizează supralărgirea străzii Prelungirea Ghencea, între strada Braşov şi Şoseaua de Centură a Capitalei, precum şi realizarea unui terminal intermodal comun cu viitoarea staţie de tren din zona haltei Bariera Domneşti.

Un alt proiect este cel privind modernizarea străzii Barbu Văcărescu şi a străzii Av. Alexandru Şerbănescu, atât rutier cât şi a liniei de tramvai, de la Şoseaua Ştefan cel Mare până la Bulevardul Aerogării, precum şi prelungirea liniei de tramvai până la zona comercială Băneasa.

De asemenea, un alt proiect propune modernizarea sistemului rutier şi a liniei de tramvai pe Bulevardul Dimitrie Pompeiu şi prelungirea până la strada Barbu Văcărescu, pentru asigurarea unei legături directe cu un mijloc de transport rapid, nepoluant şi de mare capacitate, a zonei de birouri Pipera cu zona de Nord a Capitalei.

În PMUD mai este inclusă şi modernizarea Şoselei Petricani, între Bulevardul Lacul Tei şi sensul giratoriu de la intersecţia cu Bulevardul Pipera, atât pentru sistemul rutier, cât şi pentru calea de rulare a tramvaiului.

Aura Răducu, membru al grupului de lucru pentru Planul de Mobilitate Urbană, a susţinut că primele proiecte care vor fi începute sunt cele cele finanţate prin fonduri europene, pentru modernizarea transportului public de călători prin achiziţionarea de echipamente şi modernizarea liniilor de tramvaie şi realizarea pistelor de biciclişti, dar şi proiectele park&ride.