Linia de tramvai dintre Bowery și Fourth Avenue din Manhattan, New York, a fost inaugurată pe 26 noiembrie 1832. Trei ani mai târziu, în 1835, tramvaiele începeau să circule și în New Orleans, o linie considerată azi cea mai veche din lume aflată încă în exploatare, conform American Society of Mechanical Engineers.
La aproximativ 100 de ani distanță erau introduse tramvaie capabile să urce dealuri cum sunt cele din San Francisco (FOTO).
FOTO: U.S. National Archives and Records Administration
Totuși, pentru prima dată ideea de tramvai a apărut în Marea Britanie, în orașul Swansea, din Wales. Pe 25 martie 1807 a fost pusă în circulație prima trăsură apropiată de conceptul de tramvai cu care suntem familiarizați azi. Linia de transport public era operată de Swansea & Mumbles Railway.
FOTO: Wikipedia
În România, tramvaiele erau introduse în București în anul 1871. În acel an se înfința “Societatea Română de Tramvaiuri”, pe străzile Bucureștiului văzându-se primele tramvaie tractate de cai. Din 1894 a funcționat prima linie de tramvai electric, între Obor și Cotroceni. Rețeaua s-a dezvoltat rapid în anii 1900-1935, traseele și distanțele dintre stații permițându-le călătorilor să se deplaseze mai ușor în diferite locuri din capitală.
În Timișoara, prima linie de tramvai cu cai a fost pusă în funcțiune pe 8 iulie 1869, iar din 1899, în acest oraș se punea în functiune tramvaiul cu tractiune electricã. Chiar dacă tramvaiul tras de cai a venit mai devreme în Timișoara, cel electric a fost introdus cu un declaj de cinci ani față de București.