Peste un sfert dintre copiii din România nu au acces la educaţia online, 43% dintre profesori spun că nu au resursele materiale necesare pentru învățământul online.
Sunt datele obţinute organizaţia Salvaţi Copiii, care avertizează asupra consecinţelor pe termen lung ale îngrădirii accesului la educație pentru copiii vulnerabili.
1 din 5 şcoli din România funcţionează acum după un alt scenariu decât cel anunţat la începerea anului şcolar.
28 % dintre elevi, dar ţi aproape jumătate dintre profesori recunosc că nu au instrumentele necesare pentru cursuri pe internet.
În multe dintre şcolile în care a fost permisă prezenţa fizică, disţantare fizică nu a fost respectată, spune George Roman, din partea organizaţiei Salvaţi Copiii.
“20% dintre şcoli au permis învăţământul faţă-n faţă, cu mai mult de 20 de copii în clasă, ceea ce nu a asigurat distanâarea fizică, de 1,5 metri, ceea ce recomandă toţi specialiştii.”
Mai mult de jumătate dintre părinți spun că achiziția măștilor de protecție și a dezinfectanților cade în sarcina lor.
Pentru majoritatea cadrelor didactice, măștile și dezinfectanții sunt asigurate de administraţia şcolii sau localității: totuși, 26% dintre profesori sunt în situația de a achiziționa materialele pe cont propriu.
“Ar trebui să ne gândim că toţi părinţii şi copiii nu pot fi discriminaţi în acest context pandemic, nu mai putem accepta o situaţie de discriminare, numai pe baza bunăvoinţei unei autorităţi.”
Datele acestei anchete sociale arată că trebuie modificate ghidurile Ministerului Educaţiei după care s-au organizat în acest an şcolile, mai spun reprezentanţii Salvaţi Copiii.