Produsele care dispar primele de pe raft sunt și cele al căror preț a crescut cel mai mult, în ultima perioadă, potrivit unei analize a Retail Zoom, care monitorizează 183 de categorii de prețuri din peste trei mii de magazine.
Deși doar câțiva dintre producători au majorat prețurile unor produse, vânzările au influențat media prețului pe bucată.
În prima săptămână de după declararea stării de urgență, oamenii au continuat să cumpere, dar la jumătate față de săptămâna anterioară, cînd s-a înregistrat momentul de apogeu.
În plus, odată cu restricțiile impuse de distanțarea socială, o parte dintre vânzări s-au mutat în online.
Potrivit Retail Zoom, trei categorii ies în evidență: hârtia igienică, săpunul și șervețelele umede, cu creșteri ale vinzarilor între 117 și 520% .
Față de primele două luni ale anului, în martie drojdia s-a scumpit cu 44%, făina cu 14%, mălaiul cu 11%, dezinfectanții pentru îmbrăcăminte cu 74% și șervețelele umede cu 15 procente.
În completarea stocurilor de alimente, au început să se cumpere mai mult băuturile carbonatate, vinul, zahărul și biscuiții.
Au continuat să crească vanzarile la alcoolul pur, alături de înghețată, creme dulci tartinabile, adaosurile pentru gătit și conservanții pentru fructe și legume.
În prima săptămană după declararea stării de urgență, s-au cumpărat mai multe produse pentru curățenia casei și detergenți decat produse de îngrijire personală.
Consumul s-a orientat pe stricta necesitate, astfel că produsele de înfrumusețare au trecut pe planul doi sau trei.
Pe măsură ce procedurile de înfrumusețare se vor face acasă, e posibil să apară o diversificare a nevoilor și în acest domeniu.
După o atenuare a vânzărilor–pe final de martie-început de aprilie, noi creșteri sunt așteptate în perioada de dinaintea Paștelui.