Confidenţialitate

S-a lansat “Neuroștiința la clasă”: Proiectul își propune să îi învețe pe elevi să se cunoască mai bine

Marți, 28 septembrie, s-a lansat proiectul educațional Neuroștiința la clasă.

Susținut de Ministerul Educației, proiectul își propune să îi învețe pe elevi să se cunoască mai bine, să își înțeleagă emoțiile și modul în care funcționează creierul.

Profesorii și învățătorii le vor vorbi copiilor în special, despre toate acestea, în cadrul orelor de dirigenție.

Proiectul a luat naștere în urma unui podcast despre neuroștiință, cu mare succes la public, susținut de Paul Olteanu.

Poate că cel mai important lucru pe care încercăm să-l facem cu proiectul ăsta este să scoatem la lumină ce e în interiorul fiecărui copil și să înțelegem că nu există meserii bune sau mai puțin bune, nu există alegeri de carieră sau de viață bune sau mai puțin bune, există alegeri de viață congruente cu tine sau incongruente cu tine, există vieți trăite conștient și decizii luate cu asumare și responsabilitate și există decizii luate pe pilot automat.

Dacă e vreo așteptare sau vreo speranță pe care eu personal o am de la Neuroștiința la clasă, este să aducă la lumină ce e în fiecare dintre noi, din umbra inconștientului nostru în mintea conștientă și să ne ajute în felul ăsta să trăim într-o țară cu oameni care trăiesc mai aliniat cu ei, mai conștienți, pe cale de consecință, vor fi mai bine“, a explicat Paul Olteanu.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Noțiuni despre neuroștiință și psihologie pot fi prezentate, copiilor, încă de la clasa a III-a sub forma unor exerciții:

În momentul în care mergi sau te speli pe dinți, care personaj din capul tău crezi că îți controlează comportamentul, elefantul despre care învață anterior că are comportamente reflexe și face toate lucrurile astea automat sau călărețul?

Cu ce ajută chestia asta?

E grozav ca eu în clasa a treia sau a patra să devin conștient că în momentul în care  mă enervez sau mi-e foame sau sunt obosit, a preluat controlul un sistem mai primitiv din creierul meu și pot să mut energia la celălalt.”

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Ministerul Educației susține această inițiativă, iar neuroștiința nu va fi o materie în plus la clase, a precizat secretarul de stat în Ministerul Educației, Sorin Ion:

Supraaglomerarea programului elevilor este o problemă a sistemului în acest moment și nu ne propunem în niciun caz introducerea unei noi discipline în curricula școlară.

Aceste ore se vor desfășura, de exemplu, în orele de dirigenție, în activități extrașcolare sau într-o fracțiune mică din orele de curs, atât cât poți să faci, în câteva minute înainte de a-ți începe sau când îți termini ora.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Inițiatorii spun că proiectul îi va ajuta și pe profesori să conștientizeze că atunci când critică un copil instalează reflexe emoționale cu care acel copil rămâne o viață întreagă.