Pe acest tronson nu pot circula camioanele, iar viteza maximă admisă este de 80 km/h. Lotul al 3-lea a costat 580 de milioane de euro plus TVA, din fonduri europene nerambursabile.
Patru luni, din momentul în care constructorul a declarat că a încheiat lucrările, a durat ca lotul al treilea al autostrăzii Lugoj – Deva să fie deschis circulației.
Construirea lotului de aproximativ 21 de kilometri dintre localitățile Ilia și Holdea s-a desfășurat cu multe probleme și a durat peste 6 ani.
În acest timp, între constructorul spaniol și partea română au existat o mulțime de neînțelegeri, care au întârziat cu 3 ani finalizarea lucrărilor, iar totul a culminat cu rezilierea contractului în luna august, pe motiv că lotul nu prezenta siguranță.
Cele două părți au ajuns în instanță, după ce Compania Națională de Autostrăzi și Infrastructură Rutieră a preluat breteaua de acces pe autostradă, apoi s-au făcut trei expertize, s-au executat lucrări în mai multe zone ale lotului, la podul peste Mureș.
În sfârșit, drumul a fost deschis, dar cu restricții de viteză și tonaj.
Chiar și în aceste condiții, tot mai rămân 9 kilometri care trebuie construiți ca să se poată ajunge de la Sibiu la Nădlac pe autostradă.