Persoanele aflate în dificultate financiară pot cere sprijin la Protecția Consumatorului. În cadrul autorității, funcționează Direcţia de Insolvenţă a Persoanelor Fizice. De la caz la caz, se pot găsi diverse soluții cum sunt reeșalonările la credite și chiar ștergerea unor datorii acumulate în timp și care nu sunt extrem de mari.
Consumatorii care au accesat credite, au acumulat datorii şi nu le mai pot face faţă pot apela la procedura de insolvenţă a persoanelor fizice, prevăzută de Legea nr. 151/2015.
Aceasta permite ca datoriile persoanelor fizice să fie reeşalonate pe o perioadă de 5 ani, cu posibilitatea de prelungire încă un an.
Persoanele fizice care nu se încadrează pentru un plan de rambursare pot opta pentru procedura de lichidare de active, dacă au alte bunuri sau venituri disponibile.
Persoanele fizice care au peste vârsta standard de pensionare şi au pierdut jumătate sau total capacitatea de muncă pot beneficia de ştergerea datoriei, în cazul în care valoarea acesteia este de cel mult 10 salarii minime pe economie.
Persoanele interesate să acceseze aceste proceduri se pot informa de pe site-ul ANPC sau pot lua legătura cu birourile teritoriale de insolvenţă din cadrul comisariatelor judeţene pentru protecţia consumatorilor.
Foto: Shutterstock