Statul român trebuie să recupereze de la CFR Marfă 570 de milioane de euro plus dobânzi.
Comisia Europeană a constatat că operatorul de transport feroviar a primit un ajutor de stat ilegal, după ce i-au fost anulate datoriile.
Practic, CFR Marfă a obținut un avantaj economic neloial față de alți operatori de pe piață, ceea ce încalcă normele Uniunii Europene privind ajutoarele de stat.
Contactat de Europa FM, directorul general al CFR Marfă, Traian Preoteasa a spus că, teoretic, societatea ar avea acești bani.
Urmează să se stabilească un plan pentru rambursarea datoriilor:
Directorul CFR Marfă a precizat cât ar putea dura până la restituirea datoriilor către stat:
Compania CFR Marfă este deținută integral de stat și, în ultimii ani, s-a confruntat cu dificultăți economice.
Societatea a adunat datorii uriașe, în special față de administratorul infrastructurii feroviare din România, CFR Infrastructură, dar și față de agențiile naționale de asigurări sociale și de administrare fiscală.