România inaugurează astăzi un nou segment de autostradă, de 25 de kilometri, între Alba Iulia și Aiud. Astfel se va ajunge, prima dată după Revoluție la o autostradă care să unească două orașe mari ale României: Sibiu și Cluj.
O mare parte dintre noile autostrăzi ale României nu au, însă, toalete publice pentru că nu există contracte de concesionare pentru magazine, benzinării sau centre comerciale cu toalete. Românii plecați la drum trebuie să folosească benzinăriile aglomerate sau toaletele publice existente, vechi și murdare, însă. Situația și mai complicată de când cu certificatul verde.
Mari orașe, precum Bucureștiul, se bazează pe 120 de toalete publice, din lipsă de bani. Iar de la aeroportul Otopeni până la toaletele private, multe te întâmpină cu o mizerie de nedescris. În unele situații aceste edificii costă sute de mii de Euro.
De ce nu are România toalete publice? Și de ce cele existente sunt murdare și vechi? Cum arată România față de alte țări din acest punct de vedere? Există și exemple bune? Și ce spune asta despre noi?
Cătălin Striblea vă invită azi la o altfel de discuție la România în Direct, de la 13:15, la Europa FM și video pe europafm.ro și pagina de Facebook Radio Europa FM.