Confidenţialitate

România continuă aventura Dakar 2021 | VIDEO

Singurul echipaj auto românesc prezent la competiția din Arabia Saudită pornește în cursa celei de- a șasea etape

Transcarpatic Rally Team, avându-l ca pilot pe Claudiu Barbu, copilot Marius Lupu și echipa tehnică formată din Adrian Moldoveanu si Paul Spiridon au avut de înfruntat cinci etape pline de provocări, care le-au testat la maxim anduranța și îndemânarea.

Deși rapidă, etapa cu numărul cinci a fost construită pe un traseu special, cu dune dificile și pietre colțuroase, menite să le ofere concurenților o luptă pe cinste – cu deșertul și cu propriile limite.

“Ieri am avut o specială de 450 km, din care peste 120 km numai de dune dificile. Am avut un parcurs bun, deși, spre final, un lanț de peste 50 de km a făcut să ajungem din nou târziu în noapte “a declarat Claudiu Barbu .

Locul 50 la „vehicule ușoare” și pe 33 la clasa SSV pentru Barbu și Lupu, chiar dacă au parcurs din nou ultima porțiune pe întuneric, la patru ore față de echipajul cronometrat cu primul timp. În clasamentul general, românii sunt pe 47 la “Lightweight vehicles” și pe 30 la SSV.

Debutul a fost unul cu emoții cu echipajul tricolor, care a fost nevoit să facă față atât restricțiilor competiției cât și realității dure din Arabia Saudită.

“Se pare că, într-adevăr, vom lua Startul în prima etapă a Dakar-ului ce se desfășoară în Arabia Saudită.

După cum afirmau unii sportivi celebri, să ajungi să te afli la linia de start a acestui raliu, este o primă victorie. Am simțit din plin acest prim pas. Am avut doar o săptămână în care să ne organizăm și să comandăm toate piesele cu omologări FIA, apoi trei săptămâni în care s-a lucrat non-stop la ce a devenit primul RZR FIA fabricat și construit în România, de români.

În ultimele două zile din an s-a lucrat intensiv aici în Jeddah, pentru că o mare parte din piese au ajuns după ce am îmbarcat întreaga logistică la Marsilia (unde era să fim la propriu jefuiți de către o bandă de marocani care desprinseseră remorca să fugă cu ea). Apoi a urmat marele obstacol: verificările tehnice, de care ne temeam de când am spus că mergem la Dakar.

La prima verificare, am fost respinși. Alte câteva ore de mobilizare pentru refacerea observațiilor și, în final, primim ștampila de Admis – Conform FIA. Am împușcat doi iepuri – în țară vom putea participa la clasa T3, noua T4. Verificările tehnice sunt extrem de drastice, pentru că se pune accentul pe siguranță. Au fost mașini care nu au mai ajuns pe lista de start.” a mărturisit Claudiu Barbu.

Prima etapă a fost un adevărat botez. A doua, cumetria! Duminică am luat startul în prima etapă a Dakarului. Am avut un parcurs foarte bun în prima jumătate a traseului, cu multe depășiri, adrenalină, trăiri și satisfacție. Startul din 30 în 30 de secunde, a aglomerat trasele, și orice depășire în plin praf comporta un risc major. În cele din urmă, nici pe noi nu ne-au iertat consecințele. Lipiți de spatele unui concurent care refuza să dea curs santinelei, am lovit o barieră de bolovani, care ne-a distrus două anvelope… În cea de a doua zi, nu dunele ne-au pus problema, nu navigația. Ne speriasem degeaba din auzite. N-am rămas împotmoliți, nu ne-am pierdut.

În schimb, era să ne pierdem calmul pentru multitudinea de opriri, care ne-au întârziat și au făcut să navigăm în noapte. Pe scurt, în ordine cronologică: s-a dus releul le electrovenitilator, s-a dus ventilatorul la curea, sondă de temperatură nu mai avem, evident că următoarea oprire a fost după ce s-a rupt cureaua. Senzorul de la cutie trebuia să bifeze și el.” mărturisea Claudiu Barbu