În România anului 2021, două trenuri de pasageri au avut nevoie 30 de ore pentru a ajunge de pe litoral în vestul țării.
Cauzele au fost multiple.
Garnitura a pornit la drum miercuri, la ora 19.40, din gara din Mangalia și ar fi trebuit sa ajungă în orașul de pe Bega, joi, la ora 10.48.
Cele 15 ore, cât ar fi trebuit să dureze deplasarea, s-au dublat.
Primul incident la fost înregistrat înainte de București, când, din cauza vijeliei, a fost ruptă linia de contact pe Magistrala 800.
Abia după 9 ore, trenul a putut din nou să își reia parcursul.
Garnitura a pornit spre Timișoara în cursul zilei de joi. La Valea Alba, în județul Mehedinți, locomotiva s-a defectat. La scurt timp, a fost trimisă o alta care, însă, s-a stricat după cateva minute. A venit o a treia locomotivă și, astfel, trenul și-a reluat călătoria.
La Caransebeș, pasagerii au fost transferați într-o altă garnitură care a ajuns, în cele din urmă, la Timișoara.
În Gara din Timișoara au mai coborât doar câteva zeci de pasageri, deși numărul celor care au cumpărat bilete fusese mult mai mare.
Unii dintre călători au preferat să coboare la Caransebeș, unde au fost asteptați de rude sau prieteni care i-au preluat cu mașinile.
- Dan Turcu
Călătorii trenului Mangalia – București – Arad au ajuns la destinație după ce au parcurs cei aproape 850 de km în 27 de ore.
Surpriza a fost când, înainte de intrarea în județul Arad, trenul a fost schimbat.
În aceste condiții, garnitura care gara de obicei la Arad, nu a mai ajuns în oraș.
Chiar și așa, noul tren a avut o întârziere de 70 de minute.
- Ciprian Boițiu
Întârzierile în graficul de circulaţie pe Magistrala Bucureşti – Constanţa s-au redus la 10 – 15 minute, iar pe intervalul Feteşti – Bărăganu a fost reluată circulaţia cu locomotive electrice, informează CFR SA.