Oficiali din Administrația Fondului de Mediu și Ministerul de Finanțe au confirmat că „până la finalul anului sperăm să avem o variantă agreată de toți cei implicați pentru o nouă taxă pe poluare”.
De asemenea ei au anunțat „că trebuie schimbat modul de calcul al impozitării vehiculelor”.
Concret, se vorbeşte despre un impozit mixt.
Cei vizaţi vor plăti o parte la înmatricularea maşinii şi o parte sub forma unei taxe anuale, în funcţie de emisiile de poluare.
Cu alte cuvinte, cei care au maşini vechi vor da atât de mult încât vor renunţa la ele.
Potrivit unor estimări, în acest an, românii vor înmatricula peste o jumătate de milion de maşini la mâna a doua aduse din vestul Europei.
Revenirea Taxei de Poluare AUTO va lovi piața mașinilor la mâna a doua din România – așa spun cei care vând autovehicule second hand dar și mulți români care nu-și permit mașini noi.
Nicolae Răgălie conduce unul dintre marile târguri auto din Capitală:
Pentru Taxa de Poluare AUTO sunt luate în calcul două variante.
Prima – taxarea să se facă la înmatricularea unei mașini cumpărate la mâna a doua.
A doua variantă, să fie introdus un impozit anual în funcție de cât poluează mașina.
Cornel Brezuică, șeful Administrației Fondului pentru Mediu:
(Va fi – n.r.) O plată anuală, gen impozit sau alte taxe, care să fie gândită cu o valoare accentuată, o valoare foarte mare … de fapt, o valoare mai mare pentru acele vehicule cu o normă de poluare inferioară față de celelalte.
Un grup de lucru – din care fac parte și reprezentanții industriei auto – va elabora noua versiune a timbrului de mediu.
Gheorghe Marinescu, reprezentantul Ministerului Finanțelor, ieri, în timpul unei dezbateri publice:
Noi avem în vedere să ținem cont de gradul de poluare, de emisiile de noxe pe care le emit aceste mașini și sper să ajungem la un sistem ușor de aplicat.
Producătorii auto au transmis că, prin introducerea taxei de poluare, guvernanții i-ar putea convinge pe români să meargă și cu bicicleta.
Din nou, Nicolae Răgălie, directorul unui târg AUTO: Avem 2.000 de mașini expuse. Majoritatea – 80 % – sunt euro 5 euro 6. Mai sunt și euro 4 – 15%. Nu știu dacă mai sunt sub euro4. Nu se mai produc de 8 ani!
După ce taxa de poluare a fost eliminată, la 1 februarie, autoritățile spun că au fost aduse din afara țării 500.000 de mașini second hand.
Statul estimează că a pierdut aproape o jumătate de miliard euro pentru că nu le-a taxat.