Patronii de restaurante spun că s-au pregătit de mult să-i primească pe clienți, în condiții de siguranță.
Așteptau cu nerăbdare acordul guvernului pentru a redeschide spațiile închise, mai ales că au înregistrat pierderi uriașe din cauza pandemiei de coronavirus.
În București, reprezentanții restaurantelor spun că au fost puțini clienți, chiar dacă au avut terasele deschise și au livrat mâncare la domiciliu.
Personalul din restaurant a fost instruit din timp cum să se protejeze, iar în interior, se va păstra o distanță între mese chiar mai mare de doi metri, a spus, la Europa FM, Gabriel Grigore, reprezentantul unui steakhouse din București.
O masă va fi ocupată, una liberă. Capacitatea se reduce undeva la 50%. Avem traseele marcate, meniurile și tacâmurile sunt dezinfectate la intervale regulate.
Gabriel Grigore spune că anul acesta a pierdut foarte mulți clienți, în special turiști străini:
Impactul este destul de mare, din cauza lipsei turiștilor care veneau în city break. E un impact de 40% pentru noi ca societate comercială.
Marți dimineață, nu a sunat încă nimeni pentru rezervări, mărturisește Alina Pâslean, asistent manager al unui restaurant din centrul Capitalei.
Localul a supraviețuit până acum deoarece i-a primit pe clienți la terasă și a livrat la domiciliu.
Reprezentanții restaurantelor spun că nu vor face concesii și nu vor permite mai mult de 6 persoane la o masă. Până acum, clienții de la terase au înțeles că trebuie respectate regulile, iar unii dintre ei au avut și cerințe speciale, mai spune Alina Pâslean. Unii clienți cer tacâmuri și pahare de unică folosință.
Deși abia așteaptă clienți care să le treacă pragul, reprezentanții restaurantelor se feresc să îi îndemne la ieșiri în oraș: