Azi, o poveste adevărată cu promisiuni mincinoase făcute unor cetăţeni cinstiţi din România – şi, desigur, cu cheltuirea fără rost, dar cu tâlc, a milioane şi milioane de euro, ani la rând.
Este vorba despre lunga listă a studiilor inutile de fezabilitate pentru construirea unui pod peste Dunăre la Brăila.
După cum pe bună dreptate notează Adevărul, “este vorba despre una dintre cele mai vechi gogoriţe electorale din România. Promis de majoritatea politicienilor locali la scrutinurile de după 1990, podul între Brăila şi Dobrogea apare în planuri încă din timpul epocii ceauşiste, fiind pus în planşele arhitecţilor comunişti în 1975.”
Problema nu e cu intenţia de a construi acest pod, problema e, tocmai, cu intenţia de a nu-l construi, dar de a comanda, periodic, studii de fezabilitate pentru el.
Ultimul studiu comandat va costa 1,6 milioane de euro. Problema e că podul acesta nu ar putea fi construit înainte de anul 2030, când prezentul studiu de fezabilitate nu va mai fi valabil. Atunci de ce mai este comandat?
Înainte de acest studiu, s-a mai făcut unul în 2011 – acum 4 ani: 200.000 de euro. Alţi 250.000 euro au mai fost cheltuiţi ulterior pentru studii geodezice şi hidrotehnice. În final, experţii au tras concluzia că ar fi nevoie de 120 de milioane de euro pentru pod. Dar acum ăsta nu mai e valabil.
De asemenea, Primăria Galaţi a contractat în 2014 un studiu de fezabilitate în valoare de 12,5 milioane de euro pentru un proiect gigantesc – cu tunel pe sub Dunăre. Rezultatele cercetării n-au fost făcute publice încă, cert este că varianta traversării pe sub apă a fluviului n-a fost inclusă în ultima schiţă a Master Planului pentru Transporturi.
Interesant că mai întâi de toate s-au gândit comuniştii la podul ăsta, dar au renunţat. S-a preferat traversarea pe la Feteşti.
Dar ce contează? Sunt atâţia bani de risipit şi furat în ţara asta, încât iată, se fac studii de fezabilitate la câte 3 ani pentru acelaşi lucru care nu se construieşte niciodată.