Primarul sectorului 3 Robert Negoiță s-a apucat de treabă și a început să schimbe bordurile roșii din Sector, puse tot de el începând din 2014.
La 7 ani distanță, primarul spune că vechile borduri au fost o soluție nefericită, s-au degradat și arată oribil. El a adăugat că noile borduri sunt produse de una dintre societățile primăriei și că vor rezista zeci de ani.
”Le schimbăm fiindcă a fost o soluție nefericită și pentru că arată oribil. În viață mai și greșim. Iar noi avem acum o soluție mult mai drăguță și mai durabilă și mai prietenoasă cu mediul. Cele vechi arată foarte rău, sunt degradate. Au vreo 7-8 ani cele vechi, totuși. Multe au fost accidentate. Ele au fost reabilitate cât au fost în garanție, apoi le-am lăsat așa. Nu mai îmi plac cum arată. Venim cu o nouă generație”, a declarat Robert Negoiță pentru HotNews.ro.
Robert Negoiță a precizat că nu le va schimba în tot sectorul, iar prețurile nu sunt mari deoarece sunt produse de societatea primăriei, care are o fabrică de pavele.
”Nu le schimbăm neapărat în tot Sectorul, dar unde trebuie schimbat, schimbăm cu varianta asta. Nu vom investi foarte mulți bani, că le producem noi, la societatea noastră. Ne costă doar betonul și mâna de lucru. Cumpărăm doar ciment. Astea pe care le punem noi sunt ca rezistență foarte apropiate de granit. Designul a fost făcut de arhitecți. Și bordurile de granit au o problemă. Noi le-am făcut pe cele noi în așa fel încât să nu mai ajungă asfaltatorii la ele și să le strice. Eu cred că vor rezista cele noi zeci de ani, sunt altă calitate, sunt făcute în laborator, nu turnate la fața locului, le-am testat la îngheț-dezgheț în laborator și în teren. Le-am schimbat toamna trecută pe Fizicienilor. Să mergeți să vedeți cum arată”, a mai spus Robert Negoiță.
Cum explica în 2014 primarul Robert Negoiță de ce a pus celebrele borduri roșii:
“De ce am înlocuit bordurile cu diafragme? De ce sunt așa de înalte? De ce sunt colorate?”, sunt întrebările pe care le primesc despre lucrările de modernizare din sector. Am pus diafragme în locul bordurilor duble, suprapuse, printre care creștea iarbă și erau inestetice. De asemenea, am înlocuit bordurile care delimitează scuarurile și care s-au degradat în timp, lăsând noroiul din zona cu spațiu verde să se scurgă pe șosea. Și tot cu ajutorul diafragmelor îi vom împiedică pe șoferii care parcau pe spațiul verde să o mai facă de acum înainte. Cu aceste diafragme am delimitat și aleile principale de spațiul verde dintre blocuri. Prin gardurile fără o baza solidă de beton și adesea îndoite și ruginite, noroiul se scurgea cu ușurință pe alei. Că să prevenim toate situațiile descrise mai sus, era nevoie ca diafragmele să fie înalte. Altfel, ar fi fost ineficiente și, din nou, trecute cu ușurință cu vederea de către șoferi. În plus, aceste diafragme sunt din beton, care e cel mai rezistent material din construcții, așa că vor avea o durata foarte lungă de viață”, explica Negoiță.
Sursa foto: Hotnews
Vlad, George și Luca au vorbit despre acest subiect în Deșteptarea.
Puteți reasculta Deșteptarea din secțiunea podcast Europa FM, cu ajutorul aplicației gratuite pentru Android și IOS Europa FM sau direct în Spotify și iTunes.