Confidenţialitate

Reprezentanți ai TikTok, chestionați în Parlamentul European cu privire la modul în care compania aplică normele digitale ale UE, în contextul alegerilor recente din Europa

Reprezentanții TikTok vor fi audiați marți, 3 decembrie, la Bruxelles, de către comisia europeană pentru piața internă și protecția consumatorilor cu privire la modul în care compania aplică normele digitale ale Uniunii Europene, în contextul alegerilor recente din Europa. Săptămâna trecută, Consiliul Național al Audiovizualului și mai multe ONG-uri din România au cerut Comisiei Europene o investigație asupra modului în care TikTok a permis desfășurarea campaniei electorale a lui Călin Georgescu pe TikTok.

Comisia pentru piața internă și protecția consumatorilor va purta marți dimineață, începând cu ora 11:00 (12:00, ora României) o discuție cu Caroline Greer, director de politici publice și relații guvernamentale la TikTok, și Brie Pegum, director global de produse, autenticitate și transparență la TikTok.

Se așteaptă ca deputații europeni să adreseze întrebări legate de măsurile luate de companie, în conformitate cu regulamentul digital al UE, pentru a asigura un spațiu online sigur, transparent și demn de încredere, în special în perioadele electorale.

Legea privind Serviciile Digitale ale UE

Legea privind Serviciile Digitale ale UE (Digital Services Act – DSA), care a intrat pe deplin în vigoare pe 17 februarie 2024, stabilește obligații stricte pentru furnizorii de servicii digitale, cum ar fi rețelele de socializare sau comerțul online, pentru a combate conținutul ilegal, dezinformarea online și alte riscuri online.

Comisia, care are competențe de investigare și sancționare în temeiul DSA, a început să analizeze strategiile de conformitate ale mai multor platforme online foarte mari, precizează Parlamentul European.

În contextul alegerilor actuale din România, Comisia a întrebat despre procesul de gestionare a riscurilor TikTok în ceea ce privește manipularea informațiilor, sistemele de recomandare și accesul terților la date

Comisia precizează că s-a interesat anterior cu privire la proiectarea și funcționarea sistemelor de recomandare ale TikTok, YouTube și Snapchat și, mai precis, cu privire la măsurile luate de TikTok pentru a reduce riscurile legate de alegeri, pluralismul media și discursul civil.

Amintim, Călin Georgescu, candidatul ultranaționalist clasat în turul al doilea la alegerile prezidențiale, a folosit o rețea coordonantă de conturi pentru a se promova pe TikTok, dar și un grup de influenceri care l-au promovat pe acesta, fără a marca publicitatea plătită.

„Până în prezent, nu am găsit nicio dovadă a unei Operaţiuni Acoperite de Influenţă pe platforma noastră în ultimele câteva săptămâni pentru alegerile prezidenţiale aflate în desfăşurare în România, precum şi nicio dovadă a unei influenţe străine”, a afirmat platforma TikTok, citată de Politico.eu, într-o scrisoare adresată autorităţilor române, în urmă cu o săptămână.

Sursa foto: Shutterstock

Citește și: Sorin Ioniță, Expert Forum, despre campania electorală a lui Călin Georgescu: „Încep să iasă informații despre sistemul lor de coordonare internă, care se face cu bani, se face pe Telegram, este un model copy-paste de la Ilan Șor, folosit în Republica Moldova” | VIDEO