Confidenţialitate

Consiliul Național al Elevilor: “Nu ne mai dorim, sub nicio formă, sistemul hibrid”

Cătălina Ifrim, reprezentanta Consiliului Național al Elevilor, elevă în clasa a 12 a la Colegiul Matei Basarab, din București, a fost invitata profesorului Marcel Bartic în emisiunea Piața Victoriei, de la Europa FM.

Printre temele de discuție a fost și școala online, în contextul în care mulți elevi au trecut deja la această formă de învățământ, iar ceilalți se pregătesc.

Profesorul Marcel Bartic a vrut să afle cum se văd lucrurile din perspectiva elevilor și a întrebat-o pe Cătălina Ifrim cum au perceput elevii până acum școala online.

E clar că viziunea noastră de anul trecut e una diferită față de cea de anul acesta, când vine vorba de școala online, nu ne mai dorim sub nicio formă formatul hibrid de care discutam anul trecut, în care jumătate de clasă putea merge fizic la școală, alternativ cu cealaltă jumătate, care se afla în online.

Ne dorim exclusivitate în ceea ce privește una dintre părți și bineînțeles că metodele didactice au tot timpul loc de a lua o prefață mai bună, mai interactivă, ăsta cred că e cuvântul cheie, noțiuni interactive“, a subliniat eleva.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Cum ar putea funcționa mai bine școala online

Marcel Bartic se pregătește la rândul lui să schimbe forma de predare și i-a cerut Cătălinei un sfat, a întrebat-o ce să facă un profesor ca să nu se mai trezească cu ecrane negre.

Un lucru pe care eu l-am observat și cred că și colegii mei a fost momentul în care am interacționat noi, de la elevi la elevi și un joc care ar putea să le stârnească cumva atenția ar fi grupuri interactive de lucru, pe Zoom există funcția aceea de a sparge în mai multe camere call-ul respectiv și poate că în momentul în care ei se confruntă cu nevoia de a interacționa și de a primi validare din partea colegului, de a-i vedea o reacție, un feedback, cu siguranță vor avea o reacție mai plăcută și se vor responsabiliza, pentru noi a funcționat“, a povestit tânăra.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Care este soluția pentru elevii și profesorii din liceele cu promovabilitate zero la Bacalaureat

Profesorul Marcel Bartic s-a referit și la situația licee cu promovabilitate zero la bacalaureat, care ajung în fiecare an în atenția publică la publicarea rezultatelor de la examene.

A vrut să afle cum crede reprezentanta Consiliului Național al Elevilor că poate fi rezolvată această problemă.

Pornim de la subiectul finanțare, e punctul forte și vorbim de zone rău famate. Cred că acolo dacă ar fi să aruncăm o privire, am vedea că sunt zone defavorizate, sunt mediile rurale, în care nici atracția pedagogică de a merge și a preda pur și simplu în teritoriul respectiv nu există, din moment ce condițiile de lucru sunt foarte complicate.

Pornind de la ideea că faci rai din ce ai, de multe ori trebuie să și ceri pentru a consulta acel rai pe care dorești să ți-l clădești.

Prin banii și fondurile pe care statul le-ar putea direcționa mult mai atent și mai eficient către zona de educație, ar exista și o atracție mult mai mare către sfera pedagogică. Automat va exista o resursă umană mult mai mare, resursa umană va fi suținută prin formarea continuă.

Un profesor care într-adevăr are puterea de a-și atrage elevii și de a continua tot procesul educațional va avea și rezultate“, crede Cătălina.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.