Modificările aduse vor permite românilor din străinătate să voteze cât mai aproape de locul în care îşi au domiciliul sau reşedinţa, fără să mai stea la cozi.
Pentru extinderea Registrului Electoral, a fost scos la licitatie în Sistemul Electronic de Achiziții Publice un contract în valoare de 8,4 milione de euro, cu TVA inclusă.
Ofertele se primesc pînă pe 15 septembrie și vor fi evaluate pînă pe 9 octombrie.
În primă fază, Autoritatea Electorală dorește reînregistrarea tuturor cetăţenilor români aflaţi în străinătate, pentru a avea o situaţie foarte clară a numărului şi a locului în care se află aceştia.
Reînregistrarea se va putea face fie prin depunerea unei cereri la sediul unei ambasade, consulat sau primărie, fie online, prin intermediul sistemul informatizat al Registrului Electoral.
Cei care optează pentru înregistrarea online nu vor fi scutiţi, însă, de transmiterea cererii în original.
Dacă 100 de cetăţeni din diaspora doresc să li se înfiinţeze o secţie de votare, aceştia pot completa o cerere, urmând ca în baza ei să se întocmească o listă permanentă, la fel ca în secţiile de votare din România.
Autoritatea Electorală Permanentă va centraliza datele și va transmite către Ministerul de Externe o listă cu oraşele în care trebuie înfiinţate secţii de votare.
Cei care aleg, însă, să nu dea date despre locul în care doresc să-şi exercite dreptul de vot, vor vota în continuare pe listele suplimentare, la misiunile diplomatice ale României din străinătate, precizează purtătorul de cuvânt al Autorității Electorale Permanente, Marian Muhuleţ.
La ultimele alegeri prezidențiale, românii din străinătate au ieşit la vot în număr record, însă în mai multe capitale europene cozile au fost uriaşe, iar mii de oameni nu au mai putut vota.
Situația a dus la demisia a doi miniștri de Externe, Titus Corlăţean și Teodor Meleşcanu, care și-au asumat proasta gestionare a organizării scrutinului în diaspora.