În noua ediţie a revistei Cosmopolitan, editorii încearcă să iasă din tipare şi să atragă atenţia asupra unor aspecte pe care, în goana noastră perpetuă după imaginea ideală și silueta perfectă, tindem să le ignorăm adesea: iubirea şi acceptarea de sine, realizările și personalitatea din spatele imaginii sau siluetei, oricare ar fi acestea.
În interviul acordat revistei Cosmopolitan, actriţa de comedie Rebel Wilson, cunoscută pentru rolul lui Fat Amy din filmul “Pitch Perfect”, ține piept cu umor stereotipurilor de imagine a căror țintă este, arătând că, de fapt, mai importante decât o siluetă perfectă sunt realizarile personale și profesionale, personalitatea, încrederea în sine și capacitatea de a ne simți bine cu noi înșine.
“Mi-aş dori ca «pluralism» şi «toleranţă» să nu mai reprezinte doar concepte politically correct, abstracte, pe care nu ştim (sau nu vrem) să le aplicăm în viaţa de zi cu zi. Şi nu aş vrea nici să văd cum vă întoarceţi privirea de la Rebel Wilson, întrebându-va ce a fost în capul lui COSMO de-a pus-o pe «grasa asta» pe senzuala copertă din «luna îndrăgostiţilor»! Femeia pe care o studiaţi acum pe coperta noastră de februarie ne arată în cel mai nonşalant şi mai asumat mod cu putinţă că şi având o siluetă plus-size poţi să te bucuri de dragoste şi de success în lumea strălucitoare de la Hollywood, atât timp cât în spatele imaginii (şi siluetei, oricare ar fi ea) există ceea ce ştim cu toţii că, de fapt, contează cu adevărat – isteţime, umor, personalitate, poftă de viaţă”, spune Diana Colcer, redactor-şef Cosmopolitan România.
Frumuseţea redefinită
Revista Cosmopolitan combate standardele actuale despre frumusețe și ideile generale despre ce înseamnă o siluetă dezirabilă pe coperta unei reviste, prezentând-o pe simpatica Rebel Wilson pe coperta ediţiei de februarie. Nu este însă primul demers de acest gen. Inclusiv păpuşa Barbie a fost redefinită în acest an.
Calendarul Pirelli 2016 sau alte campanii feministe încearcă să tragă un semnal de alarmă asupra standardelor de frumusețe ireale sau exagerate, asupra presiunii de acest tip sub care trăiesc și se dezvoltă tinerele femei. De la campanii cu modele plus-size şi până la noile colecţii pe piaţa modei de retail, putem observa apariția unui trend inedit, controversat, dar foarte ancorat în realitate — promovarea mai mult că niciodată a imaginii unei femei autentice, care este departe de măsurile manechinelor de pe podiumuri și care, mai ales, reprezintă o majoritate.