Ministrul Transporturilor solicită controale după accidentul feroviar de la Fetești, unde două marfare au intrat în coliziune miercuri seara.
Circulația trenurilor pe relația București – Constanța și retur este puternic afectată.
„Cu siguranța feroviară nu are nimeni dreptul să se joace. Tocmai am încheiat o ședință de urgentă cu autoritățile din sistemul de siguranță feroviară. Concluziile sunt următoarele: operatorul privat al cărui tren a provocat accidentul de noaptea trecută, de la Fetești, nu va mai putea efectua operațiuni de transport feroviar ca urmare a restricționării certificatului de siguranță. Autoritatea pentru Siguranță Feroviară va declanșa controale la operatorii de transport feroviar de marfă și de călători, în care va verifica respectarea normelor de siguranță. La nivelul ministerului va fi elaborat un nou act normativ, care va înăspri sancțiunile pentru încălcarea normelor de siguranță atât pentru operatori, cât și pentru personalul acestora. Vineri, am convocat la minister reprezentanții tuturor operatorilor de transport feroviar de marfă și călători licențiați”, a scris Cătăin Drulă pe Facebook.
„Aceste incidente – soldate din fericire fără victime omenești – provoacă un disconfort uriaș pasagerilor și pagube însemnate la infrastructură. În urma accidentului de noaptea trecută, de la Fetești, vor fi înregistrate întârzieri pe ruta București – Constanța până la efectuarea reparațiilor. Circulația nu va fi însă blocată. Operațiunea este de amploare: 16 vagoane și o locomotivă răsturnate sau deraiate, dar toate echipele CFR SA sunt în teren deja pentru a scurta la maximum perioada de deranj asupra traficului. Pe alt front, bătălia pe care o duc este cea de finanțare a sistemului feroviar, care are nevoie de capitalizare masivă după ani de subfinanțare și pierderile cauzate de pandemie. Pe partea de investiții din fonduri europene stăm excelent la minister: 3,1 mld lei la zi (cu +22% mai mult ca anul trecut la 31 iulie și aproape dublu față de aceeași perioadă din 2019). Așa cum arată prognoza, ne vom atinge până la sfârșitul anului ținta propusă de 8 mld lei. Dar capitalizarea sistemului feroviar se face cu fonduri de la bugetul de stat. Și aici cu pierderile acumulate din anii trecuți + efectul pandemiei, e nevoie de alocarea de sume suplimentare semnificative, așa cum am justificat în cererea de rectificare a bugetului către Ministerul Finanțelor. La rectificarea bugetară, feroviarul trebuie să fie prioritatea absolută”, a adăugat șeful Transporturilor.
Directorul CFR Infrastructură, Ioan Pintea, anunță – la Europa FM – că autoritățile au început o anchetă după ciocnirea a două treburi de marfă, miercuri seara, în triajul stației de la Fetești.
Pe tronsonul Țăndărei – Fetești se circulă greu, iar locomotivele electrice au fost înlocuite cu unele diesel.
În schimb, liderul Federatiei Mecanicilor de Locomotivă ne-a spus că accidentul s-a produs pentru că mecanicul trenului care a intrat în garnitura ce staționa la Fetești s-a urcat în locomotivă beat.
Un scenariu enunțat și de ministrul Transporturilor.
La fel de grav, sistemele de siguranță nu au funcționat sau nu au fost activate, mai susține liderul sindical de la CFR. Este el mai grav accident din ultimii 40 de ani, spune Iulian Măntescu.
Președintele Federatiei Mecanicilor de Locomotivă atrage atenția că pe această magistrală s-a înregistrat al treilea accident în câteva zile.
Iulian Măntescu îi cere demisia ministrului Transporturilor.
Europa FM a încercat să obțină o declarație și de la Cătălin Drulă, însă acesta nu a fost disponibil.
Accidentul a făcut ca sute de călători să rămână în câmp, ore întregi.
Un tren în care se aflau copii ce se întorceau de la mare a stat 9 ore în tren, înainte să ajungă în București pentru că după întârzierea cauzată de accident, au urmat și alte probleme, cauzate și de vremea rea.
Presedintele Federatiei Mecanicilor de Locomotivă spune că accidentele au arătat încă o data că CFR este la pământ: Noaptea trecută nimeni din partea autorităților nu a comunicat la timp și coherent, adaugă liderul sindical.
Pe de altă parte, Iulian Măntescu atrage atenția că accidentul de la Fetești afctează în această perioadă grav transportul de cereale, inclusive la export.
Întrebat la Antena 3 de ce o locomotivă nu a ajuns timp de 8 ore la trenul în care se aflau copii care se întorceau din tabără, directorul CFR Călători a declarat: ”De ce mă întrebaţi pe mine? Noi am pus la dispoziţia CFR-ului această locomotivă. Dacă a fost un pom căzut pe linie, locomotiva nu poate, din păcate, sări peste linie (…) Încercaţi, totuşi, să vorbiţi cu responsabilii, cei care se ocupă de circulaţie”. “Cred că e impropriu să spuneţi că au stat abandonaţi (…), încercaţi să găsiţi transbordare pentru o mie de călători la 1 noaptea”, a adăugat Ovidiu Vizante.
“Dacă directorul CFR ar fi lucrat la Guvern, acum era acasă”, a scris premierul Florin Cîţu, joi pe Facebook.
“Dacă am trăi într-o Românie normală şi educată, şi tu, Florin Cîţu, şi Drulă şi şeful CFR eraţi astăzi acasă”, a transmis PSD ca răspuns la postarea premierului.