Un nou scandal zguduie Ministerul de Interne: liderul sindicatului Europol prezintă, într-un experiment, cât de ușor s-ar putea aduce droguri în România prin portul Constanța. Cosmin Andreica a simulat achiziția unui kilogram de substanțe interzise. Potrivit unei înregistrări video, ar fi trecut nestingherit prin Portul Constanța cu respectivul pachet. Poliția Română anunță verificări în acest caz. „Sindicatul Liber al Navigatorilor și ITF Romania apreciază ca se induce în opinia publica ca navigatorii care lucreaza pe nave ar fi dealeri de droguri”, transmit aceștia într-o reacție la evenimentul de azi.
Reacția Sindicatului Liber al Navigatorilor și ITF Romania
„Referitor la postarea fake a Europol, Sindicatul Liber al Navigatorilor și ITF Romania apreciază ca se induce în opinia publica ca navigatorii care lucreaza pe nave ar fi dealeri de droguri. Ținem sa menționăm ca nu exista cazuri în lume în care navigatorii profesioniști sa fi fost prinși traficand droguri sau substanțe de mare risc. Polițiștii antidrog, serviciile (SRI, SIE) ar fi trebuit întrebati înainte și astfel cel care a inregistrat acel filmuleț care nu are nicio legătură cu realitatea si-ar fi dat seama ca ceea ce a făcut este o copilărie.
Nu asa se atrage atenția asupra unui fenomen și nici denigrand practic o categorie socio-profesionala care asigura peste 85 % din comerțul mondial.
Protestam și cerem Sindcatului Europol sa își ceara scuze public fata de categoria socio-profesionala a navigatorilor și sa își revizuiască urgent postarea care nu are nimic de-aface cu realitatea.
C. Ex SLN
ITF România
În numele a peste 1.800.000 de navigatori din flota maitima internationala”, transmit Sindicatul Liber al Navigatorilor și ITF Romania.
Cosmin Andreica: „Am constatat cu stupoare că în momentul în care eram noi era o singură patrulă de poliție în serviciu”
„Am intrat în Portul Constanța fără să fim legitimați, fără să ni se ceară motivul pentru care vrem să pătrundem în Port. Am urcat pe o ambarcațiune, am luat legătura și am vorbit cu personalul de pe ambarcațiune, am simulat achiziția unui kilogram de substanțe interzise, am coborât de pe navă cu pachetul în mână, l-am pus pe bordul mașinii și am ieșit din Port fără ca cineva să ne întrebe de sănătate, să ne verifice mașina. Ulterior, am repetat acest experiment și pe jos, pedestru. Am trecut pe la Autoritatea Vamală, pe la Poliția de Frontieră, pe la Poliție și am constatat cu stupoare că în momentul în care eram noi era o singură patrulă de poliție în serviciu”, a spus Cosmin Andreica.
Întregul port are un singur scanner pentru mărfuri
Sindicatul Europol arată că, pe lângă faptul că întregul port are un singur scanner pentru mărfuri, paza este asigurată de o singură patrulă de poliţie, „deşi ar trebui să acopere o suprafață de 5 hectare şi să monitorizeze un flux de mii de persoane şi autoturisme în 24 de ore”.
„Am avut o reacție a poliției care în mod vădit deja încearcă cumva să dea vina pe alte autorități și de asemenea că există sute de polițiști care acșionează în Port, pentru că în realitate noi vorbim despre polițiștii care sunt în uniformă în Port 24 de ore. În momentul de față este vorba despre doi sau patru polițiști. Adică o patrulă sau două patrule care trebuie să supravegheze 5000 de hectare de Port, 13 porți de intrare și un flux de aproximativ 10.000 de persoane și de auto – de la tiruri, autoturisme, camioane și așa mai departe”, a mai spus Cosmin Andreica.
Georgian Drăgan, purtătorul de cuvânt al Poliției Române: „Poliția Română, așa cum știe toată lumea, nu a avut și nu are atribuții de pază așa cum fals se menționează în spațiul public de către acest sindicat”
Pe de altă parte, Poliția Română susține că patrulele trebuie să asigure liniștea publică, iar în ceea ce privește echipajele care stau permanent în port, sunt suficienți polițiști în structură.
„Poliția Română, așa cum știe toată lumea, nu a avut și nu are atribuții de pază așa cum fals se menționează în spațiul public de către acest sindicat. Dacă este să ne referim doar la cele două servicii – cel de Poliție Transporturi Maritime și Combaterea Criminalității Organizate Porturi Maritime – totalizează aceste două structuri aproximativ 100 de funcții. La acești 100 de polițiști se adaugă aproximativ 200 de polițiști de frontieră. În Portul Constanța acționează și Autoritatea Vamală; cargo scan – aparatul din dotarea Poliției Române funcționează 24 din 24”, a spus Georgian Drăgan.
În plus, experimentul sindicaliștilor Europol ar fi irelevant
„Așadar, acest experiment de a intra și de a te plimba în Port nu are nicio relevanță. Nu venea un transport într-un container într-o țară cu potențial de risc. Un transport extern. Pur și simplu cineva a intrat și s-a plimbat cu un kilogram de făină în buzunar. E de înțeles că și acest eveniment este verificat la acest moment pentru a se vedea dacă și în ce condiții s-a realizat acest experiment – așa cum l-au numit cei de la Sindicatul Europol. Din punctul de vedere al Poliției Române, avem structuri în Portul Constanța care își fac datoria”, a spus Georgian Drăgan.
Într-un mesaj publicat astăzi, sindicatul Europol lasă de înțeles că situația din Portul Constanța este cunoscută la vârf și că nu se iau măsuri
Într-un mesaj publicat azi, Sindicatul EUROPOL arată că: „Secretarul de stat Bogdan Despescu a condus în ultimii 8 ani, pe rând, Poliția județeană Constanța, apoi a fost numit politic șef al Poliției Române, iar în momentul de față, ca urmare a informațiilor pe care le deține, este intangibil, indiferent ce ar face”.
Sindicaliștii subliniază: „Nu a contat că sub conducerea lui a fost pierdută lupta cu traficul de droguri (Predoiu), că suntem pe primul loc la morți din accidente rutiere în Europa (2 Mai), pe primul loc la trafic de carne vie (Caracal) și am avut parte de cea mai mare deprofesionalizare a Poliției Române (Onești, Arad).”
Mesajul continuă astfel: „(…) Ce vrem noi să spunem, oare în perioada în care Despescu a avut sub control Portul Constanța, de ce nu a inițiat nicio modificare pentru a suplimenta numărul de funcții la structurile care acționează pe raza portului, în condițiile în care portul este obiectiv strategic pe unde intră peste 99% din marfă provenită din Asia, America?
„Oare cine avea interesul să lase la liber evaziunea fiscală în Portul Constanța? Oare cine a închis ochii la traficul de droguri din ultimi ani, din portul Constanța? Oare ce sume se tranzacționează pentru „libertatea de mișcare” (…)? Ce credeți, Despescu știe?”.
Autori: Laura Dori, Raul Bambu
Sursa foto: Facebook / Sindicatul Europol