Date îngrijorătoare despre alfabetizarea elevilor din România. Peste 40 la sută dintre copiii cu vârsta între 6 și 14 ani se plasează în categoria „nefuncțional’”, adică nu înțeleg ceea ce citesc, arată ediția din acest an a Raportului Național de Literație.
Comparativ cu Raportul Național de Literație de anul trecut, cel de anul acesta nu vine cu schimbări semnificative. Se constată o scădere a nivelului de nefuncționalitate cu doar 4 la sută, iar în categoria nivelului de funcționalitate înaltă o creștere cu 1 procent și jumătate.
Altfel spus, doar 11 la sută dintre copiii cu vârsta între 6 și 14 ani au obținut punctaje pentru nivelul funcțional: adică înțeleg ceea ce citesc, sunt capabili să formuleze o concluzie și să facă interpretări.
47 la sută dintre elevii claselor I – a VIII-a sunt la nivelul minim funcțional, iar 42 la sută la nivel nefuncțional, adică pur și simplu nu înțeleg ceea ce citesc.
Raportul a fost realizat de plaforma Brio, prin intermediul unor teste completate de elevi din mediul urban și rural și a scos la iveală că fetele stau mai bine decât băieți când vine vorba despre citirea și înțelegerea unui text.
Ministrul Educației, Ligia Deca a spus, cu ocazia lansării acestui raport, că soluția pentru a nu mai avea aceste rezultate slabe este ca la toate disciplinele să fie citite cu voce tare anumite enunțuri, apoi acestea să fie discutate cu elevii, pentru fixarea a ceea ce s-a citit.
Sursa foto: Shutterstock