După accidentul de tren de luni dimineața, din județul Teleorman, lucrătorii CFR fac reparații luni pe cale ferată. Iar circulația în stația Roșiori Nord se desfășoară doar pe 3 din cele 6 lunii. Mecanicul considerat responsabil de producerea accidentului a fost suspendat pe durata anchetei. Raportul de investigare va fi gata în cel mult un an, spun cei de la Agenția de Investigare Feroviară.
Cele 3 vagoane de marfă, două deraiate, unul răsturnat în urma accidentului, au fost repuse pe șine abia luni seară, după ora 21.00, iar angajații CFR încearcă să repare marți infrastructura feroviară afectată pentru ca circulația să fie reluată în condiții normale și pe liniile 4, 5 și 6, menționează reprezentanții CFR.
Trenul de marfă avea 26 de vagoane și transporta mașini Ford în momentul în care a fost lovit din spate de un tren de călători. Mecanicul trenului nu a respectat semnalul de oprire și a trecut pe roșu. În prezent, el este suspendat. Directorul CFR, Traian Preoteasa:
„Nu va mai conduce o perioadă, până când raportul autorității de investigare nu va fi clar. Probabil că nu va mai face tren de călători o perioadă destul de lungă.”
Mecanicul de tren, dar și colegii lui vor fi audiați în perioada următoare, iar raportul de anchetă va fi gata în cel mult un an, a spus la Europa FM, Laurențiu Dumitru, directorul AGIFER, Agenția de Investigare Feroviară:
„Va fi publicat și pe site-ul Agenției de Investigare Feroviară Română cât și site-ul Agenției Europene pentru Căi Ferate de Investigare. Va fi finalizat într-un termen de maximum un an având în vedere că trebuie parcurse niște etape și trebuie temeinic parcurse referitor la conținutul acestuia. Noi vom emite niște recomandări de siguranță.”
În urma accidentului produs în apropiere de Roșiori de Vede, 4 persoane au ajuns la spital.
Directorul CFR susține că nu se putea întâmpla un incident major, cum a fost cel din Grecia, pentru că trenul era frânat de sistemele de siguranță.
Foto: ISU Teleorman