Românii se informează, când folosesc internetul, mai ales de pe Facebook, YouTube și TikTok. Aplicația TikTok este folosită mai ales în rândul tinerilor ca sursă de informare, deși sunt mai atrași de celebrități și influenceri. Sunt concluzii ale raportului privind sursele de informare online (The Digital News Report 2023) realizat de Institutul Reuters din cadrul Universității Oxford.
Facebook rămâne cea mai importantă platformă de socializare folosită pe plan mondial pentru știri. Raportul Reuters arată că accesările săptămânale pentru știri sunt în scădere, de 42% la 28% în ultimii șapte ani.
Raport Reuters: 3% din fluxul de știri al Facebook din zilele noastre reprezintă știri tradiționale
Documentul arată că mai puțin de 3% din fluxul de știri al Facebook din zilele noastre reprezintă știri tradiționale. Modificarea algoritmului din ultimii ani a fost catastrofală pentru unele organizații care se bazau pe traficul său, se arată în raport.
Se constată ascensiunea altor platforme: Instagram este acum o sursă de știri pentru 14% dintre persoane, iar TikTok pentru 6%.
Marea Britanie: Social media, sursă principală de știri pentru 41% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani
În Regatul Unit, 41% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani spun că social media este principala lor sursă de știri (43% în toate țările), în creștere de la 18% în 2015.
TikTok este platforma de socializare cu cea mai mare creștere ca sursă de știri
Este folosită pentru informare îndeosebi de către tineri. Una din cinci persoane (20%) cu vârste între 18-24 de ani citește știri pe TikTok, cu 15% mai mult față de anul trecut. Aceștia acordă, însă, mai multă atenție celebrităților și influencerilor decât jurnaliștilor.
Facebook, sursă principală de informație pentru peste 50% dintre români
Cele mai populare rețele de socializare folosite pentru acces la știri sunt, în România, Facebook – 55% (în scădere, față de 63% în 2022) YouTube – 34% (scădere cu 2 procente), WhatsApp – 24% (față de 31% anul trecut), TikTok – 16% (în creștere față de 14% anul trecut) și Instagram – 13% (comparativ cu 10% – acum un an.)
Sursa foto: Shutterstock