Conform celor de la ING, undeva între 2017 şi 2024, maşina electrică va deveni alegerea mai raţională, întrucât aceasta va deveni mai atrăgătoare decât automobilele tradiţionale care folosesc benzină sau motorină.
Experţii ING sunt de părere că încrederea consumatorilor în automobilele electrice va creşte rapid pe măsură ce preţurile bateriilor vor scădea, autonomia acestora va creşte, iar timpii de încărcare vor fi din ce în ce mai mici.
În raport se arată că, în următoare decadă, autonomia maşinilor electrice va ajunge la peste 600 de kilometri între încărcări.
Raportul vorbeşte şi despre provocările pe care trecerea la maşini electrice le va aduce pentru europeni. Producătorii auto din Europa deţin doar 3% din producţia de baterii, ceea ce înseamnă că aceştia vor fi dependenţi de ţări precum China şi Japonia din acest punct de vedere.
Pe de altă parte, maşinile electrice înseamnă mai puţine job-uri, întrucât procesul de producţie este mai automatizat. Însă, această problemă ar trebui să se regleze de la sine, pe măsură ce modelul tradiţional de business va trece de la unul bazat pe vânzări, la unul care pune accentul pe servicii.