Iar un grup de cercetători independenţi au reuşit să dovedească faptul că este nevoie să treci prin acest scaner corporal de 1.000 de ori pe an pentru a începe să-ţi faci griji.
Nici măcar piloţii nu sunt scanaţi de atâtea ori, susţin experţii americani.
Totuşi, ei avertizează că dozele de radiaţii trebuie setate pe nivelul minim, iar maşinăriile trebuie verificate periodic, pentru a nu mări riscul de cancer.
Altfel, la o scanare suntem supuşi unei doze de radiaţii similare unui zbor de 3 minute cu un avion ce se află la o altitudine de aproape 10.000 de metri, unde nivelul radiaţiilor este mai mare decât la sol.
Însă chiar şi aşa, nivelul radiaţiilor este mai mic decât cel la care suntem expuşi când facem, spre exemplu, o radiografie dentară.
Studiile de până acum au arătat că însoţitorii de zbor şi piloţii prezintă un risc de cancer cu 1% mai mare decât restul populaţiei.