TikTok, Roblox şi videoclipuri despre jocuri sunt căutările online ale copiilor în 2020 – 2021. Asta arata un studiu realizat de Kaspersky Safe Kids.
Părinții ar trebui să fie mult mai implicați în relația cu tehnologia, cred psihologii.
În anul pandemiei, în perioada 2020 – 2021, TikTok a depăşit Instagram cu aproape dublul nivelului de popularitate.
Psihologul Gáspár György spune în emisiunea Deșteptarea la Europa FM că părintii trebuie să accepte faptul că ai lor copii folosesc aplicația TikTok, nu să îi îndepărteze:
„Din păcate e o realitate, e ceva cu ce ne confruntăm în 2021 și este foarte important să luăm în serios aceste aspecte și cred că e nevoie să conversăm un pic mai mult cu copiii și adolescenții și să vedem exact care sunt nevoile lor. Ce-mi spun mie adolescenții e că nu le mai e teamă de pedepse pentru că ei sunt suficient de creativi, de inteligenți, încât să găsească modalitățile potrivite pentru a accesa din nou aceste aplicații.”
Printre cele mai populare aplicaţii, YouTube conduce detaşat, aproape 18% ascultă videoclipuri muzicale. Top 10 include, de asemenea, jocuri: Brawl Stars, Roblox, şi Minecraft. În top sunt cântăreţii Ariana Grande, Billie Eilish şi Travis Scott. Desenele animate reprezintă 50,21% din toate căutările video ale copiilor din întreaga lume, printre care Peppa Pig.
Ce facem atunci când copii stau prea mult în fața ecranelor?
„E normal ca al meu copil să fie uneori frustrat pentru că nu petrece aceeași cantitate de timp în online pe care o petrec colegii și prietenii, fiecare familie are propriile reguli. Dacă în familia colegului libertatea de timp petrecut în online e de 5 ore și la noi în familie e de 2 ore, asta e, copilul e bine să accepte asta. Aici, responsabilitatea adultului e să ia acele decizii pe care copilul nu le poate lua pentru că, din punct de vedere cognitiv, nu e pregătit. Vor fi probabil niște conversații dificile, vor fi niște uși trântite.”
- Alexa Stănescu