În era tehnologiei și a hiperactivității, timpul de calitate ține loc de medicament pentru minte sau pentru trup. Copilul simte nevoia să descopere lumea prin joc și apelând la cunoașterea adulților importanți din viața lui.
Timpul este esența înțelegerii și a învățării oricărui copil. Poveștile completează aria cunoașterii și dezvoltarea emoțională și cognitivă a celor mici.
Cum exploatăm timpul de calitate pe parcursul unei zile pline?
În jumătatea de oră matinală petrecută împreună, în drum spre grădiniță sau spre școală, este momentul împărtășirii evenimentelor care vor avea loc peste zi.
Reglăm emoțiile unui copil înainte de examen vorbindu-i că este normal să simtă ceea ce simte, numim emoția, îi suscităm interesul în ceea ce privește o lecție pe care o va avea de învățat peste zi.
Poate fi acesta și momentul educației muzicale, scurte povești despre o formație sau alta, despre mesajul unor versuri, putem învăța o poezie fredonând-o sau bătând ritmul cuvintelor. Important este să nu fim prea serioși, să zâmbim împreună, să râdem împreună, să glumim împreună.
Seara este un alt moment important pentru timpul de calitate. Este momentul jocului, dacă lecțiile pentru școală sunt deja finalizate. O oră petrecută astfel, seară de seară, anulează orice disconfort, orice stres, orice neplăcere. Reglează orice tensiune. Dacă nu este o oră, pot fi 20 de minute, dar acele minute trebuie să cuprindă un univers întreg.
Nu comunicăm de la nivelul unei autorități, ci construim o relație bazată pe încredere, respect, ajutor și înțelegere reciprocă .