Liderii Sindicatului pentru Unitatea Salariaților CFR Călători i-au prezentat ministrului Transporturilor, Alexandru Razvan Cuc, cinci propuneri cu privire la îmbunătăţirea sistemului de transport feroviar pentru călători.
Una dintre acestea se referă la statutul personalului feroviar, la problemele privind resursele umane printre care salarizarea sau pensionarea.
Sindicaliştii au mai cerut corectarea aspectelor atât în ceea ce privește condițiile de muncă ale mecanicilor de locomotivă și automotor, precum și în pregătirea pentru iarnă a locomotivelor, automotoarelor, ramelor electrice și vagoanelor, dar și în privința acordării claselor de salarizare pentru o parte din personalul salariat.
Ei mai cer aducerea reparatorilor de locomotive înapoi ca salariați ai SNTFC CFR Călători SA.
Sindicaliştii precizează că prin această măsură nu există un impact financiar deoarece în Bugetul de Venituri și Cheltuieli al SNTFC CFR Călători SA cheltuiala cu salarizarea nu se modifică, ci doar se mută de la rubrica Cheltuieli unde se află fondul de salarii al filialei, la rubrica Fond de salarii, unde sunt toți salariații CFR Călători.
Altă solicitare a sindicaliștilor se referă la achiziția de material rulant motor nou pentru CFR Călători.
“Acest lucru este posibil, atât prin finanțarea din fonduri europene, prin Autoritatea de Reformă Feroviară (dar durează câțiva ani până la efectuarea achiziției), cât și printr-un împrumut de la Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare pentru achiziționarea a 12 rame electrice standard care să fie utilizate încă din acest an pe secția de remorcare București — Brașov, la mers cadențat cu Trenurile Zăpezii și din anul 2018 pe secția de remorcare București — Constanța, la mers cadențat cu Trenurile Soarelui.”
Ultima revendicare prezentată ministrului Transporturilor vizează angajarea a 300 de mecanici de locomotivă tineri absolvenți ai cursului de mecanic de locomotivă și automotor la CENAFER.
Solicitarea vine în contextul în care majoritatea mecanicilor de locomotivă ai SNTFC CFR Călători SA mai au circa doi ani până la pensionare, perioada necesară formării tinerilor mecanici de locomotivă ce vor asigura schimbul de generații.