Confidenţialitate

Programul magazinelor Lidl va fi mai scurt. Asociația Marilor Rețele Comerciale cere preț plafonat la energia electrică | AUDIO

Asociația Marilor Rețele Comerciale cere guverului să includă supermarketurile și hipermaketurile în ordonanța privind plafonarea prețului la energie. De la 1 septembrie, lanțurile de magazine plătesc prețul pieței, față de 1 leu pe kWh cât era până la sfârșit de august.

Marile magazine ar trebui să primească energie la preț plafonat și în continuare, spune directorul executiv al Asociației Marilor Rețele Comerciale din România, George Bădescu:

„Deocamdată sperăm că există un dialog și că această situație va fi luată în considerare și suntem convinși că împreună putem găsi soluții care să nu afecteze practic nici programul acestor magazine nici disponibilitatea unor astfel de produse. Trebuie doar să înțelegem că într-adevăr acest acces al populație la alimentele care necesită condiții speciale care înseamnă un consum semnificativ de energie electrică atât la depozitare cât și la distribuire cât și în procesul de vânzare ca atare este o provocare și trebuie găsite soluții în acest sens.”

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Magazinele caută soluții pentru a reduce consumul de energie. În acest context, în cadrul Asociației Marilor Magazine s-a discutat și varianta reducerii programului de funcționare pentru a scădea facturile.

Vineri a venit un anunț de la Lidl privind reducerea programului magazinelor. Se vor închide cu o oră mai devreme de luni până vineri, la 21.00.

Reprezentanții companiei n-au precizat și și motivul, așteptăm clarificări.

Iată ce spune directorul executiv al Asociației Marilor Rețele Comerciale din România:

„Practic, aceasta este realitatea, știm că acestea sisteme de refrigerare, lanțurile de frig, trebuie să funcționeze permanent, indiferent că este zi sau noapte. Referitor la programul magazinelor, credem că orice modificare în programul acestora ar însemna practic și o limitare a posibilității de acces la produsele acestea pentru diferite categorii de consumatori pentru că, practic, ar însemna ca aceștia să poată să le achiziționeze numai într-o anumită perioadă a zilei sau poate chiar numai într-o anumită perioadă a săptămânii.”

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Asociația Marilor Rețele Comerciale așteaptă ca Parlamentul, care dezbate acum Ordonanța 119 privind noile plafonări, să o modifice astfel încât lanțurile de magazine să fie ajutate.

Cu alte cuvinte, ordonanța , care permite preț plafonat pentru companiile din industria alimentară, să includă în această categorie și lanțurile de magazine care vând inclusiv alimente.

Citește și: ANRE face verificări la companiile de distribuție a energiei electrice, în urma plângerilor legate de facturile mari

Foto: Shutterstock