Europa FM este singurul radio privat care figurează în clasamentul brandurilor media în care oamenii au încredere, potrivit studiului Digital News Report, realizat de Institutul Reuters și Universitatea din Oxford.
Radioul nostru are o cotă de încredere de 72%, la egalitate cu postul public de radio și la mică distanță de primele două clasate, Pro Tv și Digi 24.
Sondajul a arătat că, în perioada pandemiei, a crescut interesul publicul față de știri furnizate de redacții și mai puțin de cele de pe rețelele de socializare – spune Raluca Radu, coordonatorul echipei Digital News Report în România:
”La nivel global, 44% din eșantionul Digital News Report spun că au încredere în știri, în general, și numai 24% spun că au încredere în știrile pe care le văd în rețelele de socializare.Această tendință globală de a pune mai mult accent pe informația verificată de jurnașliști se regăsește și în România”.
Studiul Digital News Report 2021 a fost realizat de Institutul Reuters la sfârșitul lunii ianuarie – începutul lunii februarie. Au fost chestionate peste 90 de mii de persoane din 46 de țări.
În România, au fost chestionate 2.010 persoane considerate eșantion reprezentativ, iar studiul a fost coordonat de Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării.