Asociaţia neguvernamentală Pro Infrastructura atrege atenţia că Ministerul Transporturilor e elaborat un proiect de ordonanţă care, dacă va fi adoptat, va duce la instaurarea haosului în infrastructura de transport.
Proiectul de act normativ prevede, printre altele, că o autorizaţie de construcţie poate fi emisă chiar şi fără un proiect tehnic, spune vicepreşedintele asociaţiei, Ionuţ Ciurea.
O altă prevedere din proiectul de ordonanţă postat pe site-ul Ministerului Transporturilor se referă la posibilitatea de schimbare a soluțiilor tehnice fără a fi necesară modificarea acordului de mediu dar şi construirii de drumuri în arii protejate, mai acuză Asociaţia Pro Infrastructura.
“O altă prevedere extrem de nocivă se referă la posibilitatea de schimbare a soluțiilor tehnice fără a fi necesară modificarea acordului de mediu. Așadar, dacă acesta impune un ecoduct (pasaj pentru animale), el poate fi eliminat fără a fi notificată ANPM. Practic, așa se pot eluda cerințele acordului de mediu.
Chiar mai grav, se include posibilitatea de a se construi drumuri de viteză în orice arii naturale, inclusiv zonele de protecție integrală, adică în inima parcurilor naționale. Nu urșii, liliecii ori ariile protejate stau în calea autostrăzilor, ci incompetența crasă, fuga de răspundere și lipsa de viziune a ageamiilor care conduc CNAIR și MT.
Și noi vrem autostrăzi, dar nu cu orice preț, nu distrugând natura. Ea trebuie să fie ocrotită prin norme stricte, iar noi să facem drumurile respectând infrastructura verde în care locuim”, avertizează Ionuţ Ciurea.
Cele mai multe proiecte de infrastructură sunt realizate în acest moment din bani europeni, iar directorul asociaţiei Pro Infrastructura crede că dacă această ordonanţă va intra în vigoare, România riscă să fie sacţionată cu tăierea finanţării.
Europa FM a încercat să obţină un punct de vedere de la Ministerul Transporturilor. Până în acest moment singura reacţie este acea că fiind vorba despre un proiect pus în deubare public, oricine poate propune îmbunătăţirea lui.