Confidenţialitate

Primele informații oficiale despre posibila cauză a scufundării navei sub pavilionul Tanzaniei. Datele sunt, însă, contradictorii

Informațiile apărute în presa bulgară despre posibila cauză a scufundării navei Mohammed Z, în dreptul coastelor române ale Mării Negre, nu au putut fi negate de autoritățile de la noi.

După ce au tăcut mai bine de 36 de ore de la naufragiul in care trei marinari sunt incă dispăruți și ceilalți opt membri ai echipajului au fost salvați și aduși la Constanța, apar primele reacții. Neconcludente, insă.

Autoritățile române au tăcut până când presa din Bulgaria l-a citat chiar pe șeful Administrației Portului Varna, Valentin Enchev, potrivit căruia comandantul navei Michel, care a acostat duminică dimineață la Varna, a confirmat că a fost implicat in accidentul cu Mohammed Z.

In urma coliziunii, nava Michel s-a ales cu avarii serioase la prova. Abia acum, prim procurorul Parchetului Curții de Apel Constanța, Mihaela Mergeane, confirmă că se fac cercetări privind coliziunea dintre două nave în zona economică exclusivă a României:

„În urma coliziunii, una dintre nave s-a scufundat iar cealaltă navă, după ce a ajutat la salvarea membrilor echipajului, a părăsit apele teritoriale ale Române, indreptându-se spre Bulgaria, respectiv in portul Varna”.

Nimeni nu spune insă de ce nava Michel a primit liber să plece de la locul accidentului.

Spre deosebire de șefa Parchetului, director ANR, Cosmin Dumitrache, susține că accidentul nu a avut loc in apele teritoriale române:

„Fiind în afara apelor teritoriale, nava nu era obligată să raporteze către autoritățile române acest aspect. Pe parcursul operațiunilor de căutare și salvare, partea română nu a primit nicio informare oficială că nava Michel prezenta avarii la partea din provă”.

Pentru că nimeni din partea română nu a intrebat nava Michel de ce este avariată, ancheta va fi făcută de Capitania Varna. Iar autoritățile bulgare vor colabora cu cele române, conform competențelor fiecărei țări.