Românii au înmatriculat, în primele trei luni ale acestui, un autoturism nou la 5,75 autoturisme second-hand, în condiţiile în care anul trecut, numărul automobilelor uzate înmatriculate a fost de doar trei ori mai mare decât al celor noi, potrivit datelor publicate marţi de Direcţia Regim Permise Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), evoluţia fiind una aşteptată, în contextul în care timbrul de mediu a fost eliminat de la 1 februarie.
Valoarea timbrului de mediu poate depăşi 1.000 de euro în cazul unui automobil uzat, ceea ce creşte considerabil preţul de vânzare. Guvernul a decis anul trecut eliminarea timbrului de mediu de la 1 februarie, ceea ce i-a făcut pe mulţi cumpărători să amâne decizia de cumpărare sau înmatriculare a unui automobil pentru luna martie.
Înmatriculările de autoturisme noi au avansat cu 27,5% în primele trei luni ale acestui an, faţă de primul trimestru al anului trecut, de la 17.471 unităţi la 22.276 unităţi. În schimb, înmatriculările de automobile second-hand s-au dublat în primul trimestru, de la 64.690 unităţi în ianuarie-martie 2016, la 128.123 unităţi în primul trimestru al acestui an.
Trei automobile din patru înmatriculate anul trecut în România au fost second hand, piaţa automobilelor la mâna a doua crescând în 2016 cu 18,6%, până la 297.290 de unităţi. Înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut anul trecut cu 17%, la 94.924 de unităţi.
Lider pe piaţa maşinilor noi a rămas, în primul trimestru, Dacia, cu 5.801 unităţi, cu 11,1% mai mult decât în aceeaşi perioadă din 2016. În clasament urmează Ford, cu 2.129 unităţi (+38,7%), şi Volkswagen cu 2.108 unităţi (+30,6%).
Pe piaţa maşinilor uzate, lider pe primele trei luni a rămas Volkswagen, cu 34.489 unităţi (+46,9%), urmat de Opel cu 16.103 unităţi (+51%) şi Ford cu 12.721 unităţi (+69,2%).