Primăria Capitalei vrea să înființeze aproape 20 de firme proprii pentru energie, iluminat stradal, spitale, spații publicitate, parcări sau turism; instituția vrea să aibă chiar și propriul dispecerat de taxi.
Argumentele aduse de Primăria Generală sunt extrem de sumare și generaliste. De pildă, în cazul firmei de dispecerat taxi, Primăria motivează că vrea să ”promoveze concurența”.
Primăria propune și înființarea unei societăți care să administreze spațiile publicitare de pe domeniul public, estimând că va încasa din licitațiile de atribuire până la 30 milioane euro.
Va fi înființată o societate care se va ocupa de parcuri și ștranduri, deși în prezent există ALPAB – Administrația Lacuri Parcuri și Agrement. Aceeași situație și în cazul drumurilor: Primăria va crea o firmă pentru administrarea drumurilor și a parcărilor publice, cu toate că există Administrația Străzilor.
Alte firme se vor ocupa de iluminatul public, spitale, baze sportive, obiective turistice și consolidarea blocurilor.
Toate cele 19 societăți vor avea ca acționar unic Consiliul General al Municipiului București și vor fi coordonate de un administrator public. Acesta va avea un contract încheiat direct cu primarul general. Activitatea societăților va fi controlată anual de Curtea de Conturi.
Proiectele de hotărâri prin care sunt înființate firmele au fost pregătite spre aprobare pentru săptămâna viitoare, pe 28 februarie.