Primăria Capitalei renunță la benzile unice din nordul Capitalei după ce luni s-au format coloane de mașini la intrarea în București, de pe DN1. Benzile unice vor fi reintroduse însă după încheierea cursurilor școlare, precizează Primăria Capitalei.
”Urmare a testului realizat în această dimineață au fost identificate punctele nevralgice ale benzii unice pentru circulația transportului public, iar proiectul va fi implementat imediat după încheierea cursurilor școlare. Până atunci se va circula fără restricții, ca și până acum, pe tronsonul Băneasa – Piața Charles de Gaulle”, se precizează într-un comunicat.
Reacția primarului-general Gabriela Firea
Primarul General, Gabriela Firea: „Am solicitat tuturor instituțiilor implicate în proiectul benzii unice ca demararea acestuia să se facă într-o perioadă în care traficul este mai redus, respectiv imediat ce începe vacanța elevilor. Până atunci, vor fi luate toate măsurile complementare care să asigure eficiența acestui proiect, și mă refer atât la componenta de informare a populației cât și la suplimentarea efectivelor de polițiști locali și de la circulație în intersecții. De asemenea, RATB va spori numărul de autobuze care circulă pe liniile care vor beneficia de acest culoar și va înființa noi linii preorășenești care să preia o parte dintre navetiștii care vin zilnic în București.
Chiar dacă pentru ca efectele pozitive să fie vizibile e nevoie de o perioadă de acomodare, acest proiect, coroborat cu înnoirea și suplimentarea parcului auto al RATB și cu extinderea sistemului de semaforizare inteligentă, reprezintă soluția pentru descongestionarea traficului în București. Studiile de mobilitate arată clar că implementarea benzilor unice generează o creștere cu 20% a vitezei de deplasare a autobuzelor și o diminuare cu până la 25% a timpilor de așteptare în stații, iar costurile de operare ale RATB se diminuează semnificativ”, a spus edilul-șef.
Primarul General a solicitat Direcțiilor din cadrul Primăriei Capitalei, ca măsură provizorie, să identifice terenuri la intrările în Capitală, (la capătul tramvaiului 21 și în zona Băneasa) unde cetățenii din Ilfov, care lucrează în București, să-și poată lăsa mașinile pentru a folosi mijloacele de transport în comun. Această măsura se va lua până în momentul în care se construiesc parcările de tip park & ride.
Totodată, Primăria Capitalei va semna contracte de asociere referitor la transportul public în comun cu Primăriile Corbeanca, Snagov, Balotești și Gruiu, astfel încât cetățenii din aceste localități să beneficieze de liniile RATB.
Agenții de la Rutieră, trimiși în stradă
O parte din intersectiile unde politistii rutieri si locali vor dirija traficul sunt:
– Sos Bucuresti-Ploiesti cu str. Ion Ionescu de la Brad
– Bd. Aerogarii cu bd. Ficusului
– Sos Gheorghe Ionescu Sisesti cu Ion Ionescu de la Brad
– str. Constinatin Dobrogeanu Gherea cu sos. Bucuresti-Ploiesti
– Piata Presei Libere
Benzile unice vor fi implementate pe urmatoarele artere:
– Soseaua Bucuresti – Ploiesti
– sos. Kiseleff pana la Arcul de Triumf (pe ambele sensuri)
– bd. Constantin Prezan (pe ambele sensuri)
– Calea Dorobanti – intre Piata Dorobanti si bd. Dacia (pe ambele sensuri)
– Calea Dorobanti (sensul spre centru) intre bd. Dacia si Piata Lahovari
– Str. George Enescu – intre Piata Lahovari si bd. Magheru
– Bd. Magheru (sens spre periferie) intre C.A. Rosetti si Piata Romana
– Bd. Magheru (sens spre centru) intre Piata Romana si str. George Enescu
Reamintim ca in acest moment, in Capitala, exista benzi de circulatie destinate transportului public pe urmatoarele artere:
– B-dul Mihail Kogalniceanu – b-dul Regina Elisabeta,
– Splaiul Independentei, portiunile dintre sos. Cotroceni si bd.Eroilor si din dreptul Centrului Istoric,
– B-dul Unirii, intre Piata Unirii si Piata Alba Iulia,
– Calea Dorobanti, intre b-dul Dacia si Sos. Stefan cel Mare,
– B-dul Dacia, intre calea Dorobanti si Str. Icoanei,
– Calea Grivitei, intre Piata Mures si str. Caraiman, pe sensul Gara de Nord,
– B-dul Maresal Constantin Prezan, intre Piata Arcul de Triumf si piata Charles de Gaulle.