Doar 2 tramvaie și 10 autobuze va putea cumpăra Primăria Generală a Capitalei în acest an, pentru îmbunătățirea transportului public.
Anul trecut, primarul general Gabriela Firea a promis cumpărarea a 600 de mijloace de transport pentru Regia Autonomă de Transport București (RATB), în etape, în cei patru ani de mandat.
Invitat la Interviurile Europa FM, viceprimarul Aurelian Bădulescu (din partea PSD) a explicat că Primăria Generală pregătește abia acum caietele de sarcini pentru achiziții, dar producărorii ar fi anunțat că nu pot livra prea multe vehicule.
Prezentă şi ea în emisiune, consiliera USR Ana Maria Ciceală a acuzat că, de fapt, majoritatea PSD ALDE din Consiliul General nici nu a alocat banii suficienți pentru achiziții consistente la RATB.
La rândul său, consilierul general (PNL) Ciprian Ciucu reclamă că timp de un an, actuala conducere a Bucureștiului a pierdut timpul.
La Interviurile Europa FM, viceprimarul Aurelian Bădulescu a mai spus că în acest an, RATB va fi transformată în societate comercială, fară a se recurge însă la disponibilizări. “Acum se lucrează la inventarierea patrimoniului”, a spus reprezentatul PSD.
Transformarea RATB într-o societate comercială este prevăzută în mai multe documente, inclusiv în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, adoptat în această primăvară.
Accest plan prevede investiții de 7 milierde de euro în infrastructura de transport a Regiunii București Ilfov în următorii ani.
În acest context, Aurelian Bădulescu a anunțat că după ani întregi de solicitări din partea directorului proiectului ELI-NP (Extreme Light Infrastructure) de la Măgurele, RATB va pune în funcțiune un autobuz care să lege centrul Capitalei de cel mai mare centru de cercetare din România.
Consilierul general Ciprian Ciucu (PNL) spune că pentru reducerea traficului sufocant din Capitală, Primăria trebuia să fi luat deja măsurile promise în primul an de mandat: crearea unor noi piste de biciclete, benzi unice pentru autobuze, construirea unor parcări la marginea orașului. El a acuzat-o pe Gabriela Firea că doar promite că va îmbunătăți situația fară a face nimic concret, și că ar fi interesată doar de promovarea propriei imagini.
Cât privește starea drumurilor principale din București, viceprimarul Aurelian Bădulescu a anunțat că Primăria Generală a semnat acum două săptămâni un contract de 200 de milioane de euro pentru întreținere, cu două firme: Strabag și Straco. Contractul are o valabilitate de patru ani.
Pentru început, spune viceprimarul Aurelian Bădulescu, se repară 18 mari străzi.
Întrebat de ce în acest an se repară străzile atât de târziu, numărul 2 în Primăria Bucureștiului a răspuns că de vină ar fi iarna prelungită dar și ploile dese. Constructorii ar fi explicat că se poate asfalta doar la 12 ore după oprirea unei ploi.