Confidenţialitate

Prima pagină | 5 martie 2019

Adevărul observă că trenurile nu mai stau pe şine, iar o tragedie de proporţii pare că nu mai poate fi evitată. Starea tehnică a infrastructurii CFR este atât de proastă încât numai în weekendul trecut nu mai puţin de trei trenuri de călători au deraiat. Din fericire, nu au provocat daune şi nimeni nu a fost rănit, dar linia ferată a fost blocată câteva ore în Arad, la ieşirea din staţia Săvârşin, şi în Braşov, între Augustin şi Racoş. Un alt tren de persoane, dar fără călători la bord, a deraiat chiar în depoul din Bucureşti. Şi parcă vrând să dovedească cât de incapabili sunt, mai marii de la Ministerul Transporturilor au anunţat că pentru incidentele de la sfârşitul săptămânii trecute va răspunde directorul CFR Călători, Leon Bărbulescu. Asta deşi nici Bărbulescu şi nici compania pe care acesta o conduce nu răspund de starea tehnică a căii de rulare a trenurilor. Reţeaua de cale ferată se află în grija CFR Infrastructură, o cu totul altă instituţie decât cea nominalizată de ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc. “Este ca şi când i-ai cere socoteală şefului Poliţiei Române pentru ceea ce au făcut jandarmii”, explică experţii în domeniu.

România Liberă consemnează că toate cele 22 de companii municipale înfiin­ate în Bucureşti de primarul Gabriela Firea func­ionează ilegal, dar ele administrează, începând din anul 2016, un buget de 600 milioane euro. În urmă cu o săptămână, municipalitatea a creat alte două companii, cu menirea de a prelua atribuţiile RADET, aflate în aceeaşi situaţie, întrucât s-au nascut printr-o hotarâre de Consiliu General în care un consilier a votat ilegal.

Potrivit Jurnalului Naţional, consumul de energie al Palatului Cotroceni este dublu față de cel al Casei Poporului, a doua cea mai mare clădire de pe Pământ. Factura la curent din mandatul lui Klaus Iohannis a depășit-o cu 100% pe cea a predecesorului Traian Băsescu. Ultima achiziție a Administraţiei Prezidenţiale – gaze de 2,4 milioane de lei.

Ziarul Financiar scrie că  România a depăşit Ungaria şi Polonia la producţia de automobile. Cu peste 470.000 de vehicule asamblate de Dacia şi Ford în 2018, România punctează cel mai mare avans dintre statele comunitare, de 30%, în această ramură industrial.

Învinși în mod surprinzător de giurgiuveni, craiovenii vor intra în play-off cu 23 de puncte, cu 4 mai puține decât clujenii de la CFR, observă Gazeta Sporturilor. În schimb, Astra a ajuns la o serie consecutivă incredibilă: 6 victorii și 4 remize obținute pe final de sezon regulat.