Adevărul notează că România plagiază populismul din Europa. Pe fondul trendului naţionalist din vest, „românismul“ a devenit laitmotivul campaniei electorale pentru alegerile parlamentare. Unele mesaje electorale sunt exprimate mai voalat, altele, din contră, merg de-a dreptul spre extremism. Ţări din Occident, bine ancorate în regulile democratice, au fost lovite de valul populist-naţionalist.
Jurnalul Naţional observă că, după doi ani în care Direcţia Anticorupţie nu a mai făcut nicio precizare cu privire la prima parte a dosarului „Microsoft”, lucrurile încep să se mişte. Procurorii au reluat cercetările, punând sub acuzaţie doi foşti manageri ai Microsoft. Ca o stranie coincidenţă, declanşarea cercetărilor a avut loc în plină campanie electorală pentru alegerile prezidenţiale din 2014. Acum, extinderea cercetărilor are loc în plină campanie pentru alegerile parlamentare. Lista cercetaţilor VIP este tot mai lungă. Prejudiciul este de 67 de milioane de dolari.
România Liberă scrie despre uliţe de un sfert de miliard de euro. Cartierele marginaşe ale Otopeniului arată ca după război. Lucrările de asfaltare a drumurilor au fost începute şi abandonate de firma Romstrade, al cărei patron, Nelu Iordache, este judecat pentru deturnare de fonduri. Nici centrul oraşului nu este mai prejos. Pe domeniul public şi pe spaţiile verzi au fost ridicate restaurante şi câteva magherniţe, cu acordul tacit al administraţiei locale, şi care ar aparţine unor consilieri locali, aşa că nimeni nu are curajul să le darâme.
Din Ziarul Financiar aflăm că mărcile private ale marilor reţele de magazine s-au situat, în primul semestru pe primul loc în topul vânzărilor de ciocolată, depăşind împreună branduri consacrate precum Milka, Poiana sau Africana, arată datele companiei de cercetare de piaţă Vektor Marktforschung. Una din cele zece tablete de ciocolată consumate de un român în medie în primul semestru a fost marcă „no-name“, potrivit estimărilor ZF. Evaluată la 1,4 miliarde de lei anual, piaţa ciocolatei este dominată de importuri, având în vedere că cele mai vândute branduri, precum Milka sau Poiana, nu sunt produse pe plan local. România se află pe ultimele locuri în Europa în ceea ce priveşte consumul de ciocolată, dar trendul consumului este ascendent.
Beznă, titrează Gazeta Sporturilor. Îmbrăcaţi în negru, dinamoviştii au avut o prestaţie pe măsură, aseară, pe teren propriu, în înfrângerea suferită cu CFR Cluj, scor 0-2. Meciul s-a terminat cu suporterii agăţaţi pe garduri, cerând demisia antrenorului Ioan Andone.